کد خبر: افزايش-ظرفيت-ناوگان-حمل-و-نقل-عمومي-با-آ
۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۲۷

جلسه ستاد «استقبال از مهر» با حضور معاون حمل ونقل وترافيك شهرداري تهران ،رئيس پليس راهور و جمعي از مسئولان شهري برگزار شد .

به گزارش خبرگزاري سلامت معاون حمل ونقل ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اينكه بازگشايي مدارس بزرگترين رويداد ترافيكي به شمار مي آيد ،گفت : در حال حاضر يك ميليون و يكصد هزار نفر دانش آموز در تهران به مدرسه مي روند كه اين جمعيت 9 درصد جمعيت دانش آموزشي كشور را تشكيل مي دهند.حسيني افزود: همچنين درحدود 700 هزارنفر دانشجو در تهران به دانشگاه مي روند که17 درصد از جامعه دانشگاهي كشور را تشكيل مي دهند.


وي با اشاره بر اينكه اين آمار گوياي آن است كه تهران ميزبان دانشجويان از شهرستان ها نيز هست ،گفت :مسلما اين مراجعت ها به بار ترافيكي اضافه مي كند،زيرا دانشگاه هاي بزرگي در تهران وجود دارند كه يك پنجم آموزش عالي كشور را تشكيل مي دهند.معاون حمل ونقل ترافيك شهرداري تهران ضمن تاكيد بر استفاده از اين ظرفيت مهم فرهنگي شهر تهران گفت : عموما تصميم گيري هاي مديريتي شهر تهران قابل انتشار و انتقال به نقاط ديگر است و اين امر وظيفه ما را قبال تصميم گيري ها سنگين تر خواهد كرد، بنابراين بايد كارها با خطاي كمتري انجام شود.


وي با اشاره به اينكه اطلاع رساني بايد قبل از هفته اول مهر انجام شود، گفت:برگزاري اين جلسات مويد توجه به اين رويداد مهم است .به گفته حسيني در روزهاي آتي بايد فضا و شرايط را به گونه اي پيش برد كه با آمادگي كامل به استقبال اين رويداد مهم برويم .حسيني با اشاره به اينكه مهم ترين اولويت ما هفته.اول مهر ماه است ،گفت :راه اندازي سرويس مدارس در هفته اول مهرماه انجام خواهد شد اگر آموزش و پرورش يك هفته قبل از مهرما بتواند طي مانوري به شكل پيش امتحان سرويس مدارس را داير و راننده به شكل آزمايشي بچه ها را به مدرسه ببرد به نوعي از بار ما كم خواهد كرد كه اين حركت با برنامه ريزي قابل انجام است.


وي با تاكيد بر استفاده بهينه از ظرفيت ناوگان حمل و نقل عمومي گفت :سه ظرفيت مترو،تاكسي و اتوبوسراني در اختيار ما قرار دارد.همكاران ما در اين بخش با همه وجود براي ارائه خدمات به شهروندان تلاش مي كنند.


معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران با اشاره به افزايش ظرفيت ناوگان مترو و اتوبوسراني در مهرماه گفت :تا قبل از مهرماه 50 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان اتوبوسراني خواهد شد . حسيني افزود: اين افزايش ناوگان با اولويت بهره مندي مناطق كم برخوردار تر مثل منطقه 22 و 5 در غرب تهران به كارگرفته خواهد شد و تلاش ما اين است كه خطوط جديد اتوبوسراني در غرب تهران راه اندازي شود.به گفته معاون حمل و نقل شهرداري تهران 450 دستگاه اتوبوس ديگر تا پايان مهرماه به ظرفيت اتوبوس راني اضافه خواهد شد.


وي با تاكيد بر افزايش ظرفيت ناوگان حمل ونقل گفت :بيش از 40 رام قطار نيز به ناوگان مترو در روزهاي آينده به سيستم قطار درون شهري اضافه خواهد شد.حسيني با اشاره اينكه در روزهاي آينده و همزمان با اعياد قربان افتتاح ايستگاه مترو را خواهيم داشت :علاوه بر افزايش ناوگان، ايستگاه شهيد قدوسي از خط سه در روزهاي آينده به بهره برداري خواهد رسيد .


معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با بيان اينكه هيچ محدوديتي براي سرويس مدارس وجود ندارد،گفت: سال گذشته تقاضاها حدود 15 هزار نفر بوده است که امسال با 20 درصد افزايش به 18 هزار مورد رسيده است اما برخي آمارها مي گويد تقاضا به 30هزار مورد افزايش يافته است.


وي با اشاره به اينكه هيچ محدوديتي براي افزايش سرويس مدارس وجود ندارد،گفت :موضوعاتي مانند طرح زوج و فرد نيز براي تردد سرويس مدارس در حال بررسي است و همه تلاش ما اين است كه دانش آموزان با خودرو شخصي والدين به مدرسه نروند . حسيني افزود :بنابراين ارائه اين خدمات در راستاي شعارهاي شهرداري تهران مبني بر آسمان آبي و پاك صورت مي گيرد.حسيني با اشاره طرح كاهش در مهرماه گفت :پليس و دولت و شهرداري متحد شدند كه سهم عمده از ألودگي كه ناشي از وسايل موتوري را است را كاهش دهند.


وي با اشاره اينكه پرچمدار اين حركت بحث معاينه فني است و شهروندان مي توانند با استفاده از ظرفيت فناوري به نزديك ترين ستاد معاينه فني محل زندگي خود دسترسي داشته باشند گفت :از ابتداي مهرماه با همراهي پليس بحث اعمال قانون انجام خواهد شد كه در أبان ماه اين بحث توسعه ومحدود به محدوده زوج وفرد نخواهد بود.

افزايش 25 درصدي ترافيك با شروع مهرماه
سردار تيمور حسيني رييس پليس راهور در اين نشست به افزايش بار ترافيكي با بازگشايي مدارس اشاره كرد و گفت :با بازگشايي مدارس 20 الي 25 درصد به بار ترافيكي اضافه خواهد شد. وي با اشاره به برخي راهكارها براي كاهش ترافيك در روزهاي مهرماه گفت :اميدوارم كليه حفاري ها تا قبل 20 شهريور اتمام پيدا كرده و مجوزحفاري تازه توسط ارگان هاي مسئول از 20 شهريور صادر نشود تا بتوانيم از كليه سطح سرويس معابر استفاده كنيم .رييس پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به كنترل زمان بندي معابر گفت:با اينكه تمايلي به كنترل دستي معابر نداريم ولي برخي زمان تقاطع ها جوابگو نيست و بايد بعد از مهر در فرصتي مناسب چالش دستي يا اتوماتيك بودن تقاطع ها را حال كرد.


وي با تاكيد بر اينكه استقرار اورژانس و آتش نشاني نبايد بر ترافيك در روزهاي مهر بيفزايد گفت : نقاط استقرار اورژانس و آتش نشاني حتي دوستان ما در پليس امداد و پيشگيري با نظر پليس راهور صورت گيرد تا شاهد كمترين اشكال در بار ترافيكي باشيم .حسيني با اشاره به اين که در مهرماه در برخي نقاط شهر در تايم هاي مشخصي با حجمه اي از مسافر رو به رو مي شويم ،گفت :در ميدان ونك ضلع شرقي وغربي بزرگراه حقاني ابتداي ملاصدرا ،پارك وي و ضلع غربي ميدان آزادي نمونه اي از نقاط هستند كه 50 درصد توسط مسافر اشغال مي شود.


ي با ابراز اميدواري از همكاري سازمان ترافيك در روزهاي مهرماه گفت :انشالله با تمهيدات شركت واحد اتوبوس راني و سازمان تاكسي راني اتوبوس و تاكسي ها كافي براي جابه جايي اين مسافران در اختيار خواهد بود تا شاهد ترافيك نباشيم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha