کد خبر: انتخاباتی-با-حداکثر-رعایت-پروتکل‌های
۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۲۷
انتخاباتی با حداکثر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهیم داشت

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد انتخابات کشور که امروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امروز جلسه مشترک هیئت مرکزی اجرایی را با ستاد انتخابات کشور داشتیم و نظرات و پیشنهادهای اعضا شنیده شد.

وی افزود: در حوزه امنیت انتخابات گزارش مفصلی داده شد و ما اقدامات دراین‌باره را از دی‌ماه شروع کردیم و اطلس انتخابات برای سراسر کشور هم تقدیم شده بود.

وزیر کشور بیان داشت: طبق پیش‌بینی‌ها و رصدی که از شرایط داریم، با هیچ مشکل خاصی در موضوع امنیتی مواجه نخواهیم بود و آمادگی لازم را برای مسائل مستحدثه داریم.

رحمانی فضلی به مسئله کرونا که در این جلسه مطرح شده بود، اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز سؤالاتی وجود داشت و اعضای جلسه تأکید داشتند و توضیحات ارائه شد که تعداد شعب را افزایش داده‌اند.

وی ادامه داد: ساعات اخذ رأی افزایش یافته و تلاش شده شرایط مطلوب بهداشتی را در شعبه‌ها داشته باشیم. همچنین مقرر شده عوامل اجرایی هم تست pcr داده باشند تا مطمئن باشیم که این افراد نیز سالم هستند.

وزیر کشور اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده تا فاصله‌ها برای رأی‌دهندگان هم رعایت شود و امیدواریم با این تمهیدات، انتخاباتی با حداکثر رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

رحمانی فضلی عنوان کرد: نگرانی‌هایی درباره روز رأی‌گیری بود و بعضاً شایعه می‌شود که تعرفه نیست و یا احتمال قطعی برق وجود دارد؛ اعلام می‌کنیم که دستگاه‌های احراز هویت مجهز به باطری هستند و به‌صورت آف‌لاین کار می کنند و امکان هک شدن وجود ندارد.

وی بیان داشت: به وزارت نیرو و مخابرات مثل همیشه اعلام شده که در آن 24 ساعت نباید در هیچ جای کشور قطعی داشته باشیم و آنها هم قول دادند.

وزیر کشور تاکید کرد: تعرفه‌ها نیز 10 درصد بیش از نیاز توزیع شده و در این زمینه کمبودی نخواهیم داشت.

رحمانی فضلی تصریح کرد: درباره امکان و ایجاد شرایطی که اطمینان‌بخش باشد، برای جلوگیری از تخلفات باصراحت می‌گویم که در فرآیند رأی‌گیری از مرحلۀ حضور مردم در شعبه‌ها تا مرحله شمارش نهایی، این فرآیند چندین‌بار رفت و برگشت شده است.

وی اضافه کرد: از تجریبات سال‌های گذشته استفاده کردیم و به هیچ وجه امکان تخلف و تقلب وجود ندارد.

وزیر کشور گفت: در دور قبل هم سؤالات و شکایاتی بود و در قوه قضائیه به آن رسیدگی شد و بیش از 90 درصد آنها تبرئه شدند و مشکلی در فرآیند نبوده است.

رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود در مورد مشارکت مردم اظهار کرد: کانون‌های مشارکت‌زای ما با کُندی و عدم فعالیت مواجه هستند.

وزیر کشور بیان کرد: دانش‌آموزان و آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها از نظر مشارکت و فعالیت‌های سیاسی تعطیل است و مساجد که محل برگزاری اجتماعات بوده‌اند در حد نماز و اندک فعال هستند و این کانون‌های مشارکت‌زا فعالیت ندارند.

وی افزود: هم‌چنین اکثر نامزدها در شهرستان‌ها و استان‌ها هنوز ستادی ندارند و علی‌القاعده وقتی ستاد نباشد، فعالیتی هم ندارند.

وزیر کشور تاکید کرد: ما برای برگزاری میتینگ‌ها امکان استفاده از 30 درصد از فضا را داده‌ایم و تا امروز حتی یک میتینگ برگزار نشده است.

رحمانی فضلی گفت: وضعیت مانند آنچه در این زمان در سال‌های قبل رخ داده است، نیست و همه دستگاه‌ها، مردم و کانون‌های سیاسی و اجتماعی که توان تأثیرگذاری دارند، پای‌کار بیایند.

وی بیان کرد: با شروع تبلیغات انتخابات شوراهای شهر و روستا امیدواریم این تبلیغات در افزایش مشارکت و گرمی بازار تبلیغات مؤثر باشد.

وزیر کشور تصریح کرد: برخی اعضا درباره مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها نیز پیشنهاداتی داشتند که ما فردا جلسه کمیسیون تبلیغات را برگزار خواهیم کرد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و امکانات برای برگزاری انتخابات خوب مهیاست تا شاهد حضور پرشور مردم و شرایط امن، سالم و قانونی برای انتخابات باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha