کد خبر: انگلیس-با-افزایش-تنش‌های-اوکراین-ناوه
۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۰۱
انگلیس با افزایش تنش‌های اوکراین ناوهای خود را به سمت دریای سیاه می‌فرستد!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Reuters، کشتی‌های جنگی انگلیس با افزایش تنش اوکراین و روسیه در ماه مه به سمت دریای سیاه حرکت می‌کنند. روزنامه ساندی تایمز به نقل از منابع ارشد نیروی دریایی گزارش داد کشتی‌های جنگی انگلیس در ماه مه در میان افزایش تنش بین اوکراین و روسیه به سمت دریای سیاه حرکت می‌کنند. این روزنامه گزارش داد که این اعزام با هدف نشان دادن همبستگی با اوکراین و متحدان ناتو انگلیس است.

بر اساس این گزارش یک ناوشکن نوع 45 مجهز به موشک‌های ضدهوایی و یک ناوچه ضد زیردریایی نوع 23 گروه وظیفه ناوگان نیروی دریایی سلطنتی را در مدیترانه ترک کرده و از طریق بسفر به دریای سیاه حرکت می‌کند.

کشتی‌های جنگی انگلیس به سمت دریای سیاه حرکت می‌کنند

انگلیس و تنش‌های اوکراین این گزارش می‌افزاید: جت‌های مخفیکاری رادارگریز RAF F-35B لایتنینگ و بالگردهای شکار زیردریایی مرلین و ناو HMS Queen Elizabeth برای پشتیبانی از کشتی‌های جنگی در دریای سیاه، آماده خواهند بود. تنش میان مسکو و کیف در میان تجمع نیروهای روسی در مرز و درگیری در شرق اوکراین بین ارتش و جدایی طلبان طرفدار روسیه افزایش یافته است. مقامات وزارت دفاع انگلیس بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبودند. سخنگوی وزارتخانه به روزنامه گفت كه دولت انگلیس در حال كنترل نزدیک با اوكراين است تا اوضاع را رصد كند و همچنان خواستار تنش زدایی روسیه است. این روزنامه به نقل از سخنگوی این وزارتخانه گفت: انگلیس و متحدان بین المللی ما در حمایت از ما برای حفظ حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین دریغ نمی‌کنند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha