کد خبر: تجمع-بالای-4-نفر،-ممنوع-احتمال-افزایش-ت
۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۵۵
تجمع بالای 4 نفر، ممنوع/ احتمال افزایش تعداد فوتی‌ها تا 900 نفر در روز!

دکتر سارا افضل‌زاده فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در پاسخ به افزایش احتمالی تعداد فوتی‌های کووید 19 تا 900 نفر در روز اظهار داشت: با توجه به بالا رفتن تعداد تجمعات مثل دورهمی‌های خانوادگی، مهمانی‌ها، مجالس ختم و عروسی و مسافرت‌ها احتمال اینکه تعداد فوتی ها افزایش پیدا کند، وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه مسافرت‌ها و دورهمی‌ها باعث شده که شاهد مراجعه بیماران به صورت خانوادگی به مراکز درمانی و بیمارستان ها باشیم؛ در حال حاضر شرکت در مراسم تولد، عقد و عروسی‌ باعث افزایش تعداد مبتلایان کووید 19 شده است.

هر تجمعی باید در کشور کنسل شود

فوق تخصص بیماری‌های عفونی بیان داشت: هر تجمعی باید در کشور کنسل شود چراکه هم اکنون در اوج اپدیمی بیماری قرار داریم و ویروس های فصلی دیگر هم به کووید 19 اضافه شده اند؛ همچنین در فصل آنفولانزا قرار داریم و بر اساس پیش بینی ها احتمال اینکه تعداد فوتی‌های در کشور به 900 نفر در روز برسد، وجود دارد.

افضل زاده گفت: هم اکنون شاهد شیوع ویروس آنفولانزا هم در کنار کووید 19 هستیم و اگر تجمعات همچنان زیاد باشد شمار مبتلایان و فوتی ها هم بالا خواهد رفت.

وی ادامه داد: بیشترین علت افزایش همه گیری ویروس مهمانی های خانوادگی در کشور است؛ از چند هفته گذشته تاکنون بیشتر بستری‌ها خانواده بوده اند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: هنوز مراسم عروسی و عزا در کشور برقرارند و همین موضوع دلیلی بر افزایش تعداد مبتلایان بیماری کووید 19 و فوتی‌های ناشی از این بیماری است.

تجمع بالای 4 نفر ممنوع

افضل زاده بیان کرد: هر تجمع بالای 4 نفر باعث افزایش کرونا می‌شود به همین دلیل از مردم تقاضا دارم از تجمعات خانوادگی پرهیز کنند و حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم این اپیدمی را کنترل کنیم.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha