کد خبر: ترامپ-مباحث-پرطرفدار-توییتر-غیرقانون
۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵
ترامپ: مباحث پرطرفدار توییتر غیرقانونی هستند!
به گزارش گروه بین‌المل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، ترامپ روز دوشنبه توئیت کرد که مباحث پرطرفدار توییتر واقعاً مسخره، غیرقانونی و البته بسیار ناعادلانه هستند. او همچنین بدون استناد به هیچ مدرکی دلالت بر اینكه توئیتر به دلیل دشمنی با او عمداً روندها را كه بطور خودکار براساس فعالیت كاربر تعیین می‌شود، دستکاری می‌كند تا او را بد جلوه دهند. ترامپ در ماه‌های اخیر به طور فزاینده‌ای نسبت به شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی انتقاد کرده و دستورالعملی را صادر کرده است که سعی در حمایت از دستورالعمل‌های قانونی برای محتوای منتشر شده در سیستم عامل‌های خود دارد. رئیس جمهور دونالد ترامپ روز دوشنبه دوباره در توئیتر با هیاهوی دوباره اظهار داشت که بخش موضوعات گرایش وب سایت غیرقانونی است زیرا مباحث و مطالبی که در آن‌جا ظاهر می‌شود باعث می‌شود او بد به نظر برسد. بنابراین منزجر کننده از تماشای به اصطلاح Trending توییتر، که در آن بسیاری از روندها درباره من وجود دارد، و هرگز چیز خوبی نیست. آن‌ها به دنبال یافتن هر چیزی هستند که می‌توانند پیدا کنند، آن را تا حد ممکن بد کنند و منفجر کنند. واقعاً مسخره، غیرقانونی و البته بسیار ناعادلانه! هستند، ترامپ توییت کرد. ترامپ روند خاصی را ذکر نکرده و هیچ مدرکی را برای تأیید ادعای خود مبنی بر اینکه توییتر عمدا از روندهای خود علیه وی سوءاستفاده کرده است. او همچنین ذکر نکرد کدام قوانین را  این شرکت نقض می‌کند.

توییتر در برابر ترامپ سکوت کرد!

وب سایت توییتر می‌گوید: روندها توسط یک الگوریتم تعیین می‌شوند و به طور پیش فرض، بر اساس افرادی که دنبال می‌کنید، علایق و موقعیت مکانی شما برای شما طراحی می شوند. توییتر و ترامپ طبق گفته سایت، کاربران می‌توانند به جای موارد شخصی شده برای آن‌ها، موضوعاتی را انتخاب کنند که از نظر مکان گرایش دارند. توییتر از اظهار نظر در مورد این داستان خودداری کرد. ترامپ و سایر محافظه کاران غالباً شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را متهم به تعصب علیه دیدگاه‌های سیاسی خود می‌کنند، هر چند که تاکنون بدون هیچ گونه شواهد سیستمی این را اظهار نظر را داشته‌اند.

ترامپ هفتمین فرد پرطرفدار در میان کاربران است

به گزارش Brandwatch، ترامپ بیش از 84 میلیون دنبال کننده در این سیستم عامل دارد، هفتمین مخاطب بزرگ هر کاربر و دومین رئیس جمهور بعد از باراک اوباما در بین سیاستمداران است. دادخواست‌های متعددی که توسط محافظه کاران مطرح شده است که گفته‌اند شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به طور غیرقانونی نسبت به آن‌ها تبعیض قایل شده‌‌‌‌‌‌‌اند، توسط دادگاه‌ها رد شده‌اند زیرا اولین اصلاحیه برای شرکت‌های خصوصی اعمال نمی‌شود. انتقادات خود ترامپ از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، به ویژه توییتر، در ماه‌های اخیر رو به تشدید است زیرا سیستم عامل‌ها با فشار روبرو شده‌اند چراکه باید اقدام به جلوگیری از گفتگوهای نفرت انگیز و بالقوه خشونت آمیز و همچنین اطلاعات نادرست نیز بکنند. توییتر عصبانیت ترامپ را در ماه مه جلب کرد که پیوندهای مربوط به بررسی واقعیت به توییت‌های دروغین وی درباره رای دادن از طریق پست را اضافه کرد و دوباره در همان هفته وقتی که برچسب خشونت شکوهمند را در توئیت خود اعمال کرد، معترضان را به دنبال مرگ جورج فلوید با تیراندازی تهدید کرد. اندکی پس از آن، ترامپ دستورالعملی را صادر کرد که هدف آن بخش 230 قانون شأن ارتباطات است، قانونی که از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در مقابل شکایت از محتوای ارسال شده توسط کاربران در سیستم عامل‌های خود محافظت می‌کند. کارشناسان سیاست‌های حقوقی و فنی ابراز تردید کرده‌اند که این دستور در دادگاه برگزار می‌شود.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha