کد خبر: تعداد-تخت-هایpicu-یا-آی-سی-یو-کودکان-در-کشور
۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۰۰

معاون درمان وزير بهداشت از افتتاح 500 تختVIP زایمان زنان در کشور در یکصد بیمارستان خبر داد که به زودی با حضور وزیر بهداشت افتتاح می شود و فضای مناسبی برای زایمان مادران در بیمارستان ها ایجاد می شود به طوری که شوهر نیز می تواند در کنار همسر در بیمارستان حضور داشته باشند

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از وبدا  دکتر محمدآقاجانی معاون درمان وزات بهداشت روز یکشنبه در مراسم افتتاح بزرگ ترین بخش picuدر بیمارستان کودکان مفید از افزایش 900 تخت icu(تخت مراقبت ویژه) از جمله 90 تخت آی سی یو کودکان و 180 تخت آی سی یو نوزادان تا پایان امسال خبر داد و گفت:سال گذشته یک هزار و صد تخت آی سی یو در بیمارستان های دولتی کشور افتتاح شد که شمار این تخت ها در کشور به 6 هزار و 200 تخت رسید، امسال هم 136 تخت دیگر تاکنون اضافه شده است و تا پایان امسال 900 تختICUدیگر به این بیمارستان ها افزوده می شود.

وی ادامه داد: تعداد تخت های آی سی یو کودکان در کشور تا سال 93 حدود 307 تخت بود که در سال 94 حدود 136 تخت به آنها اضافه شد و امسال نیز 90 تخت دیگر اضافه می شود که بیشترین آن با تعداد 19 تخت در بیمارستان مفید است که امروز افتتاح شد.

معاون درمان وزیر بهداشت اضافه کرد: با این اقدام تا پایان امسال تعداد تخت هایPICU یا آی سی کودکان در کشور 70 درصد افزایش می یابد.

تخت های آی سی یو کودکان برای بیماران بالاتر از یکماه که نیاز به مراقبت های ویژه دارند،استفاده می شود.

دکتر آقاجانی اضافه کرد: از نظر تخت های آی سی نوزادان هم تا سال گذشته 2 هزار و 27 تخت در کشور داشتیم که سال گذشته 520 تخت به این تعداد اضافه شد و امسال نیز 180 تخت دیگر به آنها اضافه می شود.

 

دکتر آقاجانی اظهار کرد: مسیر افزایش سزارین بعد از طرح تحول سلامت در کشور معکوس شد و طی دو سال و نیم گذشته شاهد کاهش 6.5 درصدی موارد سزارین در کشوربودیم.

وی همچنین از تدوین پروتکل های درمان بیماران در بیمارستان ها و نیز پروتکل های ترخیص بیماران خبر داد که به گفته او با ابلاغ آنها نظم بیشتر بر خدمات بیمارستانی کشور حاکم و خدمات بیمارستانی هزینه - اثربخش می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha