کد خبر: جدیدترین-دستگاه-سی‌تی‌آنژیوگرافی-د
۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۱۵
جدیدترین دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی در بیمارستان رضوی مشهد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  آستان‌نیوز، دکتر علی فانی، مسئول مرکز تصویربرداری بیمارستان رضوی ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: سی‌تی‌اسکن مولتی ۲۵۶ اسلایس که قرار است در مرکز تصویربرداری بیمارستان رضوی نصب شود، یکی از دستگاه های بسیار پیشرفته است و می‌تواند از جزئیات قلب و سایر اندام‌های بدن تصویربرداری بسیار دقیقی داشته باشد.

وی در خصوص مزایای این دستگاه افزود: میزان اشعه‌ای که این دستگاه به بیمار وارد می‌کند، ۷۵ تا ۸۰ درصد کمتر از نسل‌های پیشین آن است و این امر در حفظ ایمنی بیمار بسیار ارزشمند است. مزیت دیگر این دستگاه سرعت بالای این دستگاه در تصویربرداری است که می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد به‌طوری که می‌تواند در کمتر از ۳ ثانیه حدود هزار و 200 تصویر باکیفیت بسیار بالا از قلب به ثبت برساند.

دکتر فانی هم‌چنین اظهار کرد: در تشخیص بیماری قلبی اطفال و درمان آن نیز زمانی که بخواهیم سیستم قلبی و عروقی را از نظر بیماری‌های مادرزادی بررسی کنیم بسیار کاربردی است به گونه ای که با این دستگاه دیگر نیاز به بیهوش کردن افرادی نظیر کودکان و سالمندان نیست بلکه طی زمان بسیار کوتاهی می‌تواند عکس‌های با کیفیت بالایی از اندام‌های درونی بدن تهیه کند.

این رادیولوژیست بیان کرد: این دستگاه در طیف وسیعی از بیماری‌ها و ارگان‌های بدن کابرد دارد؛ به‌طوری که در بیماری های انسدادی عروق کرونر و قلب، اندازه‌گیری دقیق قطر درجه آئورت در بیماری‌های انسدادی عروق مغزی، سکته‌های مغزی و تشخیص آن‌ها و سایر ارگان‌ها و نیز در تشخیص بررسی تومورها می‌تواند کمک‌کننده باشد.

دکتر فانی با بیان اینکه این دستگاه در مواردی خاص می‌تواند جایگزین آنژیوگرافی عروق کرونر نیز باشد، گفت: این دستگاه در مباحث درمانی نیز می‌تواند یاری‌گر بیماران باشد و با توجه به کاربردهای زیادی که دارد می‌توان برخی فعالیت‌های مداخله‌ای را با آن انجام داد.

وی تصریح کرد: در کشور ما تعداد بسیار محدودی از این دستگاه وجود دارد و در منطقه شرق کشور چنین دستگاهی وجود نداشته و اکنون بیمارستان رضوی تنها مرکزی است که در حال راه‌اندازی آن است؛ بنابراین می‌توان از این طریق نیاز بسیاری از بیماران را برطرف و نوآوری‌های جدیدی را ایجاد کرد.

این متخصص ابراز کرد: با توجه به اینکه این تکنولوژی بسیار نوین بوده و تنها در بیمارستان شهید رجایی تهران و تعداد کمی از مراکز دیگر در حال انجام است، امیدوار هستیم شرکت‌های بیمه گر برای پوشش بیمه‌ای استفاده از این دستگاه نیز ورود پیدا کرده و از این طریق به بیماران ارائه خدمت کنند.

گفتنی است، هم‌چنین دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس جایگزین دستگاه فعلی سی تی اسکن در این مرکز تصویربرداری شده و امکانات نوینی را در اختیار این مرکز قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha