کد خبر: در-دیدار-رئیس-کمیته-بین‌المللی-صلیب-س
۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۵

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران تاکید کرد که حقوق بشردوستانه پیشرفت‌های خوبی داشته است. او هلال احمر ایران را نیز همواره آماده کمک‌رسانی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاري سلامت؛ آقایان پیتر مائورر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سید امیر محسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان صبح امروز (16 آذر) در تهران در خصوص منازعات منطقه‌ای، حقوق بشردوستانه و همکاری‌های دو جانبه گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تاکید کرد که جمعیت‌های ملی باید دور از جنبه‌های سیاسی یا منطقه‌ای همکاری‌های بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

آقای مائورر به رابطه بسیار نزدیک هلال احمر ایران با جمعیت‌های ملی منطقه اشاره کرد و حضور هلال احمر ایران را در منطقه فرصت بسیار مناسبی جهت کمک به مردم آسیب‌دیده دانست.

او که پیش از شرکت در کنفرانس بین‌المللی اسلام و حقوق بین الملل بشردوستانه به دیدار رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان آمده بود، از برگزاری این کنفرانس برای بار دوم و پس از 10 سال در قم قدردانی کرد.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با بیان اینکه فرصت خوبی در این کنفرانس برای دیدار با مقامات سایر کشورها به وجود می‌آید، دستاوردهای این کنفرانس را مایه افتخار دانست.

مائورر در ادامه افزود که امروز حقوق بشردوستانه پیشرفت‌های خوبی داشته است.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که چهارمین سفر خود را به ایران تجربه می‌کند، جمعیت هلال احمر ایران را هموار‌ه آماده کمک‌رسانی توصیف کرد.

 مائورر با بیان نتایج تحقیق و نظرسنجی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از 17 هزار تن در 16 کشور دنیا در خصوص حقوق بین‌الملل بشردوستانه، گفت: «‌یافته‌های خوبی در این تحقیق داشتیم، از جمله اینکه مردم بیش از دولت‌ها به حقوق بشردوستانه توجه دارند. مردم مناطق جنگ‌زده بیشتر از مردم مناطقی که در آنجا جنگ وجود ندارد به حقوق بشردوستانه توجه می‌کنند.

هلال احمر ایران همواره آماده ارائه کمک‌به مردم تحت تاثیر از حوادث است

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان نیز که میزبان رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ساختمان صلح بود، از میانجیگری هلال احمر ایران میان کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر عراق اظهار خشنودی کرد و برای کمک‌های بیشتر اعلام آمادگی کرد. آقای مائورر نیز در پاسخ به اظهار نظر رئیس هلال احمر کشورمان خاطرنشان کرد که صلیب سرخ قصد دارد عملیات بشردوستانه خود را در عراق گسترس دهد و به همین منظور سفری به این کشور خواهد داشت.

او موضوع کشورهای یمن، سوریه و عراق را در منطقه مهم دانست و افزود که هلال‌احمر ایران بر اساس اصول کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، همواره آماده ارائه کمک‌ها به مردم تحت تاثیر از حوادث بوده است.

دکتر ضیائی به کنفرانس بین‌المللی اسلام و حقوق بین‌الملل بشردوستانه اشاره کرد و ایران را میزبان شایسته‌ای برای برگزاری این کنفرانس دانست.

 

این دیدار با حضور رابرت ماردینی مدیر عملیات خاورمیانه و شمال آفریقا در کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، خانم فلورانس ژیلت رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران و نمایندگان جمعیت هلال احمر ایران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha