کد خبر: دولت-باید-50-درصد-از-فعالیت‌های-خود-را-تع
۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۹:۰۴
دولت باید 50 درصد از فعالیت‌های خود را تعطیل کند!

حسن خلیل آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، ری و تجریش در گفتگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به موضوع تعطیلی مترو و اتوبوس، اظهار داشت: مترو و اتوبوس می‌تواند دلیل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا باشد به همین منظور برای کاهش تعداد مبتلایان به این بیماری مترو و اتوبوس باید تعطیل شوند.

وی در پاسخ به این سوال که در این شرایط بد اقتصادی و مشکلاتی که در شهرداری تهران وجود دارد آیا احتمال تعطیلی مترو و اتوبوس وجود دارد یا خیر، گفت: اولویت ما حفظ جان مردم است به همین دلیل دولت باید 50 درصد مشاغل کشور را تعطیل کند.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران، دولت و بخش خصوصی باید به فکر حفظ جان مردم باشند، افزود: درست نیست در این شرایط به کاهش درآمدهای شهرداری فکر کنیم، شاید با تعطیلی مترو و اتوبوس شهرداری با مشکل تامین منابع درآمدی مواجه شود اما این کاهش درآمدها از سلامتی مردم مهمتر نیست.

خلیل‌آبادی با بیان اینکه تلفات نیروی انسانی بزرگترین خسارت به کشور است، تصریح کرد: در حوزه پزشکی تاکنون بیش از ۱۶۰ پزشک متخصص را از دست داده‌ایم که همه اینها سرمایه‌های ارزشمند این کشور بوده‌اند.

وی بیان کرد: تعدادی از کارمندان دولت به خصوص بانک‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. همه‌ی افرادی که به خاطر این بیماری فوت می‌کنند سرمایه انسانی این کشور هستند به همین دلیل باید مانند آموزش و پرورش بسیاری دیگر از مشاغل هم تعطیل شوند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه حضور مردم در اجتماعات، مراسم عروسی، مهمانی و حتی پارک می‌تواند زمینه انتقال این بیماری از فردی به فرد دیگر را فراهم کند، گفت: تجمع و حضور مردم در هر مراسمی بدون رعایت پروتکل‎‌های بهداشتی و عدم استفاده از ماسک تاثیر زیادی در بالا رفتن تعداد مبتلایان دارد.

خلیل‌آبادی با تاکید بر این موضوع که دولت باید 50 درصد از فعالیت‌های خود را تعطیل کند، گفت: تعطیلی اداره‌ها و بسیاری از کسب و کارها می‌تواند رفت و آمد مردم را کاهش دهد. مردم اگر مجبور به رفت و آمد نباشند می‌توانند در منزل هم بسیاری از کارهای خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا اعضای شورای شهر موافق دور کاری بسیاری از پرسنل مدیریت شهری هستند یا خیر، گفت: اگر همکاران شورای شهر تهران نظر موافق بدهند، شهرداری تهران باید بسیاری از پرسنل خود را دور کار کند.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در اسفند و فروردین هم بخشی از کارمندان شهرداری تهران به صورت دور کاری فعالیت‌های خود را انجام می‌دادند. بعضی از کارکنان خدمات شهرداری تهران مانند بهشت‌زهرا (س)، پارکبانان‌ها، بوستان‌ها و آتش‌نشان‌ها هم که امکان دور کاری برای آنها فراهم نیست با رعایت پروتکل‌های کاملا بهداشتی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

خلیل‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت سیستم الکترونیک را تقویت کند تا مردم بتوانند از این طریق بسیاری از فعالیت‌های خود را در منزل انجام دهند.

گفت‌و‌گو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha