کد خبر: رئیس-جمهور-لهستان-و-دبیر-کل-سازمان-ملل-ت
۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳
رئیس جمهور لهستان و دبیر کل سازمان ملل تقلبی!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، یک فرد روسی که خود را به عنوان دبیر کل سازمان ملل معرفی کرده بود، توانست از طریق تلفن به رئیس جمهور لهستان برسد و او را با سؤالاتی در مورد اوکراین، روسیه و انتخابات مجدد وی در روز یكشنبه خاموش نگاه دارد. ولادیمیر کوزنتسف معروف به ووان، ضبط تماس 11 دقیقه‌ای با رئیس جمهور را در یوتیوب منتشر کرد. دفتر رئیس جمهور آندریژ دادا روز چهارشنبه تأیید کرد که  این موضوع صحت دارد.

رئیس جمهور لهستان در برابر شوخی این فرد روسی خاموش ماند!

در نقاط مختلف این گفتگو، که به زبان انگلیسی انجام شده، Duda از سؤالات تعجب کرده است، اما هنوز هم از تحریک کننده به عنوان عالیجناب یاد می‌کند. رئیس جمهور لهستان و دبیر کل سازمان ملل تقلبی! آقای کوزنتزوف و همکارش پیشتر رهبران و افراد مشهور جهانی از جمله شاهزاده هری، بوریس جانسون، التون جان و رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون را خجالت زده کرده‌اند. آقای دودا روز چهارشنبه توئیت کرد که متوجه شده است که در طول گفتگو چیزی درست نیست، که بعد از ظهر دوشنبه صورت گرفت، در حالی که رئیس جمهور منتظر سخنان رسمی برای پیروزی وی در انتخابات بود. آقای دادا گفت که او مشکوک است زیرا رئیس واقعی سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترس نام ودکا لهستانی را با نام Zubrowka را به خوبی تماس گیرنده تلفظ نمی‌کند. اما وی تصدیق كرد كه صدا بسیار شبیه بود. رئیس جمهور توئیت خود را با شکلک اشک خنده به پایان رساند.

آیا نیروهای روسی در این کار دست داشتند؟

امنیت دولتی لهستان در حال تحقیق در مورد چگونگی رسیدن کوزنتزوف به رئیس جمهور هستند و به دنبال دخالت سرویس‌های مخفی روسیه هستند. روابط لهستان با روسیه، به ویژه در مورد حمایت لهستان از تلاش اوکراین برای پیوندهای نزدیک تر با اتحادیه اروپا، پرتنش است. آقای دادا رئیس جمهور لهستان همچنین یک پیشنهاد تحریک آمیز را که لهستان به دنبال ادعای شهر اوکراین لویو بوده، که قبل از جنگ جهانی دوم بخشی از لهستان بود، رد کرد. نه! نه! این شهر قسمتی از اوکراین است. دودا تأکید کرد و افزود که هیچ گروه سیاسی در لهستان چنین ایده‌ای را در اختیار ندارد. رئیس جمهور همچنین گفت که لهستان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره جنگ جهانی دوم و اشغال لهستان توسط اتحاد جماهیر شوروی پس از جنگ بحث و گفتگو  تاریخی دارد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha