کارن همایونفر و نت‌هایی که با عشق متولد می‌شود

کارن همایونفر شیفته سینماست. خودش درباره سبک و نحوه کارش برای ساخت موسیقی فیلم می‌گوید: از شما چه پنهان نت‌ها را با عشق می‌نویسم و ترس. می‌ترسم یک نت یک ساز یک رنگ آمیزی یک احساس یک ملودی یک ترکیب بندی یک لحظه یک فریم از بقیه که در اوج هستند کم بیاورم...

کارن همایونفر یکی از پرکارترین آهنگسازان سینمای ایران در سه دهه اخیر بوده اما ورود او به سینما به عنوان بازیگر و از فیلم «ردپای گرگ» ساخته مسعود کیمیایی در سال 1370 بود. او که در زمان بازی در این فیلم 23 سال سن داشت در نقش داماد صادق‌خان [با بازی زنده‌یاد منوچهر حامدی] ایفای نقش کرد.

به عنوان آهنگساز اما اولین کار او در سینما فیلم  «اشک‌ها و لبخندها» به کارگردانی شاپور قریب و محصول سال 1373 بود. از آن زمان تا امروز کارن همایونفر در 89 فیلم سینمایی دیگر نقش سازنده موسیقی متن را به عهده داشت  که در میان برخی از بهترین آثار سینمایی سه دهه اخیر سینمای ایران به چشم می‌خورد. از جمله فیلم‌های موفق او می‌توان به سه فیلم «زادبوم»، «جرم» و «به وقت شام» اشاره کرد که برایش سیمرغ بلورین بهترین آهنگسازی جشنواره فیلم فجر را به همراه آورد.

هرچند او برای فیلم‌های موفقی مانند سلطان ساخته مسعود کیمیایی، کاغذ بی خط ساخته ناصرتقوایی، خاک آشنا به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا، اسب حیوان نجیبی است ساخته عبدالرضا کاهانی و بادیگارد به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا موسیقی ساخته است.

همایون‌فر البته به غیر از «ردپای گرگ» در دو فیلم  «اسب حیوان نجیبی  است» و سریال «صاحبدلان» ساخته محمدحسین لطیفی به عنوان بازیگر حضور داشته است.

او به عنوان یکی از پرکارترین آهنگسازان فیلم و سریال در سال‌های فعالیتش در حدود 30 سریال تلویزیونی نیز فعالیت کرده است. کارن همایونفر موسیقی را ابتدا در انگلستان آموخت و سپس در کنسرواتوار ترکیه تحصیلات آکادمیکش را ادامه داد. خودش درباره سبک و نحوه کارش برای ساخت موسیقی فیلم در حاشیه اکران فیلم «بادیگارد» گفت: از شما چه پنهان نت‌ها را با عشق می‌نویسم و ترس. می‌ترسم یک نت یک ساز یک رنگ آمیزی یک احساس یک ملودی یک ترکیب بندی یک لحظه یک فریم از بقیه که در اوج هستند کم بیاورم. او که خودش را یک شیفته سینما می‌داند درباره حضورش در عرصه آهنگسازی فیلم هم می‌گوید: فکر می‌کنم بیشتر جزو سینماگرها قرار می‌گیرم تا آهنگسازها. اما عامل همین وارد شدن به این عرصه هم عشق بود، من هم دلم می‌خواست مانند سایر دوستان در یک فضای موزیکال و موسیقایی کارم را ارائه بدهم، اما وقتی همزمان عاشق موسیقی و عاشق سینما باهم هستید، این بدبختی سر شما می‌آید که راه‌تان را به سمتی می‌برید که هم موسیقی و هم سینما در آن حضور داشته باشد و اینگونه می‌شود که در جشنواره‌ها راه خود را یکی می‌کنید.

منبع:سایت جشنواره فیلم فجر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha