کد خبر: عدم-آشنایی-نیروهای-متخصص-با-فن‌آوری،
۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۳۵

رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، هدف اصلی دومین رویداد ملی اینوتک سلامت را شکل گیری و توسعه اکوسیستم کارآفرینی حوزه سلامت خواند و گفت: یکی از مشکلات در فن­آوری سیستم سلامت عدم آشنایی نیروهای متخصص با سیستم کسب و کار و اکوسیستم فن­آوری است.

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر حمیدرضا خرم خورشید رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، یکی از راه­ های برون رفت از مشکلات اقتصادی را روی آوردن به فن ­آوری­ها اعلام و عنوان کرد: با توجه به توانمندی­ های کشور در حوزه­ های مختلف از جمله نیروی انسانی، روی آوردن به فن­ آوری­ ها به ویژه فن­آوری­ های نوین می­تواند راهکاری مهم برای بهبود وضعیت اقتصادی باشد.

خرم خورشید در نشست خبری دومین رویداد ملی اینوتک سلامت، مهمترین حوزه­ های فن­آوری در حوزه سلامت را حیطه­ فرآورده های دارویی و زیستی، تجهیزات پزشکی، فن ­آوری اطلاعات سلامت و گردشگری سلامت دانست و افزود: با توجه به گستردگی حوزه­ های فن­ آوری سلامت لازم است همکاری­ های بین بخشی و بین دانشگاهی وجود داشته باشد، چرا که یک حوزه به تنهایی نمی­ تواند در ورود به بازار کسب و کار موفق باشد.

وی هدف اصلی دومین رویداد ملی اینوتک سلامت را شکل گیری و توسعه اکوسیستم کارآفرینی حوزه سلامت خواند و گفت: یکی از مشکلات در فن آوری سیستم سلامت عدم آشنایی نیروهای متخصص با سیستم کسب و کار و اکوسیستم فن ­آوری است. در این رویداد در نظر داریم از طرفی شرکت کنندگان را با مثال­ های عملی شرکت­ های موفق در حوزه سلامت آشنا کنیم و از تجارب اساتید و فعالان این حوزه بهره بگیریم و از طرف دیگر با جذب صندوق ­های سرمایه ­گذاری و سرمایه ­گذاران، مشوقی برای کمک به شرکت ­ها و ایده­ پردازان برای هدایت ایده از مرحله­ ابتدایی تا تجاری­ سازی باشیم.

به گفته وی، این مشوق ­ها به صورت نقدی و وام­ های با بهره کم در اختیار طرح­ ها برتر قرار می­ گیرد.

 

کد خبرنگار: 41020

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha