کد خبر: لوسمی-شایع‌ترین-نوع-سرطان-در-کودکان-ا
۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۹
لوسمی شایع‌ترین نوع سرطان در کودکان است/ کیفیت درمان سرطان خون در کشور بالا است

دکتر آزيتا آذرکيوان فوق تخصص بيماری‌های خون و سرطان کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به شایع ترین نوع سرطان ها در کودکان اظهار داشت: در کشور ما شایع ترین نوع سرطان، لوسمی یا ALL به اسم سرطان خون کودکان است.

وی افزود: در جهان هم شایع ترین نوع سرطان در کودکان، سرطان خون است.

فوق تخصص بيماری‌های خون و سرطان کودکان با اشاره به درمان این بیماری گفت: شیمی درمانی هایی که انجام می شود بسیار با کیفیت است و گاهی تا 80 درصد این درمان باعث می شود که کودکان درمان بهبودی قطعی پیدا کنند.

دکتر آذرکيوان ادامه داد: در ایران بین 65 تا 75 درصد اگر عفونت کودکان را اذیت نکند، کیفیت درمان بسیار خوب است و حتی بهبودی قطعی برای کودکان به دنبال خواهد داشت.

وی بیان داشت: کودکان در سن های مختلف به سرطان خون مبتلا می شوند و حتی زیر یک سال هم مراجعه کننده این بیماری را پذیرش کرده ایم.

فوق تخصص بيماری‌های خون و سرطان کودکان در پاسخ به این سوال که آیا پیوند مغز و استخوان می تواند روشی برای درمان بیماری سرطان خون باشد، گفت: در ALL اگر سرطان خون کودکان استاندارد ریسک باشد یعنی اینکه عامل ریسک فاکتور خطرناکی نداشته باشد درمان شیمی درمانی خیلی خوب می تواند پاسخگو باشد اما اگر بیماری مریض عود کند و به درمان های اولیه جواب ندهد، کاندید پیوند مغز و استخوان می شود و برای پیدا شدن دهنده مناسب منتظر می ماند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha