کد خبر: محدودیت‌-تردد-شبانه-در-ایام-نوروز-ادا
۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۴
محدودیت‌ تردد شبانه در ایام نوروز ادامه دارد

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به هماهنگی‌های خوب در بخش‌های مختلف درون‌سازمانی و بیرون سازمانی برای دومین سال، پلیس راهور تهران بزرگ رتبه نخست کشوری را کسب کرد. کاهش 14 درصدی تصادفات منجر به فوت را در دومین سال متوالی تجربه کردیم. سال 1399 تا به امروز سخت گذشته است و تغییرات در حوزه انضباط شهری مثل افزایش استفاده از موتورسیکلت را شاهد بودیم. در نتیجه حوادث موتورسیکلتی نیز افزایش یافت. محدودیت‌های ترافیکی کرونایی نیز ترافیک را در ساعت‌هایی از روز افزایش داد. شرایط سال جاری کاملاً با ادوار گذشته متفاوت بود. در همین ایام با خاموشی معابر نیز روبه‌رو بودیم که مجموعاً اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ حوادث را مهار کرد.

حمیدی اظهار داشت: راه و رسم مدیریت شرایط برای ما جدید نبود و نحوه اجرا شیوه‌های خاص در این ایام حائز اهمیت بود. اصول و تعاریف ترافیکی کاملاً مشخص هست، اقداماتی که منجر به افزایش ایمنی و انضباط در مسیر عبور و مرور شهری می‌شود، در دستور کار همکاران ما هست. با هدف‌گذاری کاهش تصادفات فاصله زیادی داریم اما نسبت به شرایط سال‌های گذشته وضعیت رو به رشد داشتیم. شرایط موجود ما را قانع نمی‌کند تا در آینده به هدف نهایی و وضعیت بهتر برسیم.

وی افزود: چند روزی بیشتر به پایان سال 1399 باقی نمانده است و شرایط ترافیکی را در معابر سطح تهران شاهد هستیم. در هسته‌های مرکزی و کمربندی‌های شهر تهران شاهد تراکم وضعیت ترافیکی هستیم. در پنج‌شنبه و جمعه آخر سال طبق روال همه‌ساله ترددها برای زیارت اهل قبور در آرامگاه‌ها و آرامستان ها افزایش خواهد یافت. همه‌ساله شاهد حجم بالای تردد در بهشت‌زهرای تهران هستیم که این وضعیت را در روز ولادت امام علی (ع) نیز رقم خورد. در یک روز تردد 100 هزار دستگاه خودرو در محدوده بهشت‌زهرا ثبت شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تأکید کرد: مردم زندگی با کرونا را آموخته‌اند اما برای ترافیک در محدوده‌های خاص مثل بهشت‌زهرا تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم. ضرورتی برای زیارت اهل قبور در پنج‌شنبه و جمعه آخر سال وجود ندارد و مردمی می‌توانند از راه دور یا در روزهای آتی اهل قبور را زیارت کنند. پنج‌شنبه، جمعه و سال تحویل حتماً شاهد تراکم حضور مردم خواهیم بود. به واسطه شرایط بهداشتی موجود باید پروتکل‌ها به دقت رعایت شوند.

حمیدی در پایان ضمن اشاره به وضعیت محدودیت تردد در ایام نوروز گفت: در خصوص تردد بین شهری منتظر و تابع تصمیم ستاد ملی کرونا و اعلام رنگ شهرها هستیم. در درون شهر تهران محدودیت‌های کرونایی 9 شب تا 4 صبح در ایام عید نیز ادامه دارد و تا تصمیم بعدی این محدودیت‌ها برقرار خواهد بود. تمامی دوربین‌های شهری کالیبره هستند و رفت‌وآمد معابر رصد خواهد شد.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha