به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)،دکتر علی شریعتی، در آستانه برگزاری کنگره اینوتک سلامت اظهارکرد: برای کمک به شرکتهای نوپا و استارت آپها باید چند مقوله را در نظر گرفت که یکی کمکهای دولتی بوده که شامل موضوع حمایتها و تعرفهها است و دیگری کمک صاحبان صنایع و سرمایه گذران است که ترݟیب و تشویق آنها میتواند دستاوردها را بیفزاید.
وی افزود: با توجه به وضعیت کنونی و مخارج دولتی نمیتوان انتظار چندانی از دولت داشت و هر چند در حال حاضر کمکهایی در این زمینه میشود ولی کافی نیست.
عضو شورای پژوهشی انستیتو تغذیه ایران با اشاره به اینکه صاحبان صنایع با توجه به وضعیت اقتصادی امروز تحت فشار هستند و خیلی از سازمانها هزینه برای توسعه و نوآوری ندارند، گفت: در کارگروه صنایع غذایی بازاریابی و صادرات اهمیت زیادی دارد و از آنجایی که وضعیت صنعت به دلیل شرایط کشور جهادی است باید بهرهوری و بازدهی کارها زمان آن زودتر باشد.
شریعتی با تاکید بر اینکه برای تبدیل خواب سرمایه بهرهوری باید به موضوعات صادرات محور توجه کنیم، افزود: ایدهها با توجه به شرایط ارزی باید بر محوریت صادرات باشند و توجه به این مسئله علاوه بر کاهش هزینهها، موفقیتها را افزایش میدهد.
عضو هیأت مدیره کانون انجمنهای صنایع غذایی ایران عنوان کرد: در کارگاهی در کنگره اینوتک سلامت به شرکتهای نوپا و صاحبان ایده کمک میکنیم به حوزه صادرات و نیازهای صادراتی آشنا شوند و به دیدی فرامنطقهای دست یابند.
شریعتی با بیان اینکه توجه به شرکتهای مدیریت صادرات موضوعی مغفول مانده در توسعه تجارت کشور است، خاطر نشان کرد: این شرکتها پیمانکار صادراتیاند که فرصتهای صادرات را شناسایی میکنند.
وی تصریح کرد: به طور مثال شناخت ذائقه کشورهای اطراف از شاخصهایی است که به امر صادرات کمک میکند و توجه به آن سبب میشود بازاری موفق داشته باشیم که در کنگره اینوتک سلامت تلاش میکنیم این موضوعات را مطرح و مورد بحث و گفتوگو قرار دهیم.
نظر شما