کد خبر: ‌نجات-معجزه‌آسای-آیدا-پس-از-91-ساعت-از-ز
۱۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۲۶
‌نجات معجزه‌آسای آیدا پس از 91 ساعت از زیر آوار زلزله ازمیر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از آناتولی،نصرت آکسوی از اعضای تیم امداد و نجات ترکیه که پس از 91 ساعت تلاش در زیر آوار یکی از آپارتمان‌های فروریخته در زلزله ازمیر کودکی به نام «آیدا گزگین» را نجات داده٬ درباره این عملیات به خبرنگاران گفت: در عملیات جستجو یک ظرفشویی دیدم که روی سر آیدا قرار گرفته‌بود و او دستش را برایم تکان داد.

آکسوی درباره جزئیات نجات آیدا افزود: من ابتدا صدای فریاد شنیدم به دوستان گفتم ساکت باشند و تمام ژنراتور و تجهیزات کار را خاموش کنند. همکارم حال و اسم او را پرسید و او پاسخ داد: من آیدا هستم، خوبم.

آکسوی گفت: سپس تیم‌های نجات پایین رفتند. من تنها دستش را دیدم. همکارم از او خواست دستش را تکان دهد و او دستش را تکان داد.

گفتنی است امروز مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» در توئیتر اعلام کرد: خداوند را شکر می‌گوییم، فرزندی دیگر از زیر آوار زنده نجات داده شد.

یاووز سلیم کوشگر، استاندار ازمیر نیز اعلام کرد: آیدا گزگین نیز زنده از زیر آوار بیرون آورده شد.

لازم به ذکر است زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.6 ریشتر در ساعت 14:51 به وقت محلی روز 30 اکتبر استان ازمیر را لرزاند که کانون آن، شهرستان سفری‌حصار بود.

این زمین‌لرزه در جزیره ساموس یونان نیز خساراتی در پی داشت و در آتن که در فاصله 300 کیلومتری جزیره مذکور قرار دارد نیز احساس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha