کد خبر: استاندار-یزددغدغۀ-اصلی-ما-سلامت-اجتما
۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۴۹

استاندار یزد  در نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: دغدغۀ اصلی مدیریت ارشد استان توجه به سلامت اجتماعی، مقام شامخ انسانی، خلاقیّت و پویایی و بسترسازی برای رشد استعدادهای استان است

.به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ استاندار یزد در این نشست ضمن گرامی‌داشت 12 دی ماه سالروز سفر پُر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان یزد، بیان کرد: امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی رسیده‌ایم که دانش‌آموزان ما با شجاعت، شهامت و تسلط به مسائل با مسئولان حرف دل خود را می‌زنند و از این مسئله بسیار خوشحال هستم.
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: احساس آزادی ترس را از انسان دور می‌کند و این مهم به برکت خون شهیدان تحقق یافته است و باید از این دستاورد انقلاب اسلامی مراقبت کنیم.
وی خطاب به دانش‌آموزان برگزیدۀ المپیادها و جشنوارۀ‌ جوان خوارزمی گفت: هدف شما نباید مدال‌آوری باشد بلکه باید رشد و شکوفایی را سرلوحۀ کارهای خود قرار دهید و در مسیر شکوفایی است که هیچ شکستی وجود ندارد.
میرمحمدی افزود: شما دانش‌آموزان دارای استعدادهای برتر باید خودتان را ظرفیتی از استعدادهای گوناگون بشمارید و بدانید که می‌توانید با شکوفایی این استعدادها، گره‌های متعددی را برای پیشرفت و تعالی کشور و جامعه باز کنید و با این نگاه و رویکرد همیشه خود را در تلاش و تکاپو می‌بینید.
استاندار یزد وظیفۀ مسئولان را حمایت از نیروهای مستعد و دارای توانمندی‌های هوشی دانست و گفت: شما دانش‌آموزان می‌توانید با هوش و استعدادهای خود ارزش‌های خوبی برای استان و کشور کسب کنید و وظیفۀ فردی، کاری و دینی ماست که حمایت‌های لازم را از شما انجام دهیم.
وی ادامه داد: ضروری‌ترین مسئله برای استان و کشور را پیشرفت‌های هوشمندانه می‌دانم و با یک حرکت و ایده خلاقانه ممکن است پیشرفت بزرگی برای کشور به دست آید.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان در پاسخ به درخواست دانش‌آموزان مدال‌آور استان در المپیادها و جشنواره جوان خوارزمی مبنی بر حمایت مسئولان و فرآهم شدن شرایط استخدام استعدادهای برتر خاطرنشان کرد: این دغدغۀ شما همیشه مدّنظر من بوده، هست و خواهد بود.
میرمحمدی افزود: در این رابطه چندی پیش نامه‌ای به معاون اول محترم رئیس جمهوری نوشتم و در آن درخواست کردم دانش‌آموزانی که استعداد بالایی دارند از دوران دبیرستان به بعد بورس تحصیلی شوند و به استخدام دولت درآیند تا در این صورت بتوانند با هوش و ایده‌های خلاق خود تحوّل بسیار اساسی در سیستم دولتی و اداری ایجاد کنند.
استاندار یزد گفت: برای این درخواست خود، پیشنهاد داده‌ام سالی 10 هزار نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان با استعداد جذب سیستم دولتی شوند و در این رابطه مثال زده‌ام که در دولت قبل در یک مرتبه 500 هزار نفر نیروی انسانی از هر رده‌ای به استخدام دستگاه‌های دولتی درآمدند و اگر این طرح اجرا شود 50 سال طول می‌کشد که به اندازۀ یک سال دولت قبل نیرو جذب سیستم دولتی شود، آن هم نیروهای دارای استعداد و با کیفیتی که در تحول کشور بسیار نقش خواهند داشت.
میرمحمدی افزود: این نامه به معاون محترم علمی و فنّاوری رئیس جمهوری ارجا داده شده و من هنوز این پیشنهاد خود را دنبال می‌کنم زیرا ما اگر به دنبال تحوّل و سلامت اداری هستیم باید این مسیر را برویم.
ضرورت توجه به پرورش و تربیت دانش آموزان در کنار آموزش
رئیس شورای آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ضروری است در کنار آموزش و علم‌آموزی به حوزۀ تربیت، پرورش و معنویت دانش آموزان نیز بیشتر از گذشته توجه شود، نوجوانان و جوانان ما احساس کنند در یک فضای بالنده تحصیل می‌کنند و رشد و شکوفایی برای آنان ملاک باشد.
وی ادامه داد: نباید اول شدن در کنکور سراسری برای ما ملاک و ارزش باشد بلکه باید دانش‌آموزان ما به‌گونه‌ای پرورش و آموزش ببینند که در کشور سرآمد باشند و بدانند که مهم رسیدن به مقام شامخ انسانیّت و نه مقام اول کنکور است.
استاندار یزد در رابطه با توجّه به نماز دانش‌آموزان در مدارس نیز خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای رفتار و عمل کنیم که در نوجوانان و جوانان ما به اصطلاح حال نماز پیدا شود و اگر این مهم تحقق یافت، آن وقت دانش‌آموزان و دانشجویان را جذب نماز کرده‌ایم زیرا در نماز سر وکار فرد با خداوند است.
میرمحمدی افزود: شایسته است با رفتار، عمل، اخلاق، گفتار، محبت، مهربانی، صمیمیت، عشق و علاقه‌ای که به دانش‌آموزان نشان می‌دهیم، آنها نیز این آموزش را از ما ببیننند که حال نماز پیدا کنند و حضور در نماز جماعت برای فرزندان ما لذّت‌بخش باشد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود گفت: خوشبختانه امروز ظرفیت‌‌ها و بسترهای بسیار خوبی برای استعدادهای برتر دانش‌آموزان و دانشجویان در استان فرآهم شده است که تصویب و اجرائی شدنِِ منطقۀ ویژۀ علم و فنّاوری، وجود شعبۀ پژوهشکدۀ رویان در یزد، پارک علم و فنّاوری و بنیاد نخبگان و افتتاح مرکز شتاب‌دهی ایده‌ها و استارتاپ در دانشگاه یزد با مشارکت بخش خصوصی از آن جمله است.
گفتنی است در پایان نشست شورای آموزش و پرورش استان از دانش‌آموزان مدال‌آور در المپیادهای گوناگون و جشنوارۀ جوان خوارزمی در سال جاری با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از سوی استانداری یزد تجلیل شد و این دانش‌آموزان دیدگاه‌های خود را در رابطه با تشویق دانش‌آموزان استان به حضور در المپیادهای علمی و ضرورت حمایت مسئولان استان از استعدادهای برتر با استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای شورای آموزش و پرورش استان مطرح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha