مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی از ارائه پیشرفته‌ترین درمان‌های قلب و عروق در این بیمارستان خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت  دکتر قاسم سلطانی در حاشیه برگزاری کارگاه‌ آموزشی پیشرفته CTO و انجام عمل‌های تاوی در این بیمارستان گفت: سیاست کلی بیمارستان رضوی حرکت به سمت ارائه خدمات درمانی نوین و پیشرفته است تا مردم از نوین‌ترین دستاوردهای پزشکی و درمانی جهان بهره‌مند شوند.


وی افزود: در همین راستا، با ارتباطی که با مراکز دانشگاهی پیشرفته در اروپا برقرار کردیم، از متخصصان ایتالیا و آلمان بهره بردیم و اعمال جراحی نوین با خصوصیت‌های ویژه را برای بیمارانی با مشکلات حاد قلبی در این بیمارستان انجام دادیم. افرادی که برای انجام این اعمال جراحی انتخاب شده‌اند، افرادی هستند که باید از انجام اعمال جراحی وسیع و تهاجمی برای آنان پرهیز کرد.
دکتر سلطانی بیان کرد: با انجام این اعمال جراحی کمتر تهاجمی، بیمار بیهوشی بسیار سبک‌تر و ترخیص زودتر را تجربه خواهد کرد.


وی از انجام عمل CTO در بیمارستان رضوی خبر داد و افزود: هر سه تا شش ماه یک‌بار و برای بیمارانی که انسداد مزمن عروق کرونری دارند، در کارگاه‌های آموزشی و با مشارکت متخصصان مجرب اروپایی چون پروفسور گالاسی که در حال حاضر به عنوان رئیس انجمن CTO اروپا فعال است، این روش درمانی انجام می‌شود که تاکنون سه مورد عمل CTO با موفقیت انجام شده است.


دکتر سلطانی با اشاره به اینکه عمل تاوی عملی غیرتهاجمی و کم‌عارضه‌تر نسبت به عمل جراحی قلب باز است، عنوان کرد: تعویض دریچه آئورت به روش تاوی اگر چه روش پرهزینه‌ای است، اما در بیمارانی که سابقه عمل جراحی قلب باز داشتهاند، دیابتی هستند و به طور کلی خطر انجام عمل قلب باز در آن‌ها بالاست، تاوی روش بسیار مناسبی خواهد بود.
وی با اشاره به توسعه روزافزون روش‌‌های اینتروینشنال در درمان‌ بیماری‌های قلبی اظهار کرد: در جراحی تاوی که در حقیقت کارگذاری دریچه آئورت از طریق شریان فمورال است، بیمار با حداقل بیهوشی و حداقل تهاجم درمان شده و ضمن اینکه طول مدت بستری وی کاهش پیدا می‌کند، روند بهبودی‌اش نیز سریع‌تر خواهد بود.


وی که سرپرستی تیم بیهوشی در دو عمل تاوی برنامه‌ریزی شده در بیمارستان رضوی را عهده‌دار بود، در خصوص بیهوشی حین عمل تاوی گفت: اصولا جراحی قلب نیازمند متخصص بیهوشی است که در زمینه جراحی قلب فعال بوده باشد. در روش تاوی مسئله این است که فشار باید خیلی دقیق کنترل شود، چراکه اگر فشار پایین بیاید، عوارض مغزی و کلیوی ایجاد کرده و اگر از حدی بالاتر رود، ممکن است روی قلب اثر بگذارد و حتی باعث شود که دریچه تحت تأثیر فشار خون درست کار گذاشته نشود.


وی افزود: تیم بیهوشی موظف است حین عمل با داروهای خاص فشار بیمار را کنترل کرده و در مورادی که خونریزی اتفاق می‌افتد نیز اقدامات لازم را انجام دهد. ضمن اینکه در این نوع عمل‌ها هر لحظه ممکن است که عمل اینتروینشنال تبدیل به عمل قلب باز شود، لذا کنترل همه چیز از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha