کد خبر: آگاهی؛-کلیدسلامت-زنان-راه-های-پیشگیری
۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۰

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خونریزی یا هماتوم پشت جفت خصوصا اگر ۲۵ درصد یا بالاتر حجم ساک باشد نیز از دیگر عوامل بروز خطر سقط جنین است.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت ،  دکتر ملیحه عرب به اصلی ترین دلایل  بروز سقط جنین پرداخت واظهارکرد: عوامل زیادی می‌تواند باعث بروزسقط جنین شود.

وی با اشاره به این خطر سقط جنین در زنان بالای  ۳۵ سال بیشتر است، افزود: طبق تحقیقات و مشاهدات بالینی بنظر می رسد، سن بالا خطر سقط جنین را افزایش می دهد.

سن بالای پدر، سابقه قبلی سقط، بیماری‌های غدد از جمله دیابت و تیروئید به صورت کم کاری یا پر کاری، بیماری های قلبی عروقی و فشار خون و هر بیماری طبی که روی سلامت مادر اثر بگذارد مثل عفونت ها از دیگر علل سقط جنین است که این عضو هیئت علمی دانشگاه به آن اشاره کرد.

 دکترعرب با بیان این که لیست مفصلی از عوامل افزایش خطر سقط جنین وجود دارد ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که این موارد فقط احتمال افزایش سقط را بالا می برد و به طور کلی نمی توان تمام این موارد را دلیل اصلی سقط جنین دانست.

وی در ادامه به برخی از راههای اصلی پیشگیری از سقط جنین اشاره کرد و افزود: برای پاسخ به این سوال باید توجه ای به  علل بروز سقط جنین داشته باشیم. می‌توان سن بارداری را به زیر ۳۵ سال کاهش دارد ولی به این معنی نیست که  درسنین  بالای ۳۵ سال بارداری سالم نداریم.

وی با تاکید بر این که رابطه جنسی در دوران بارداری با سقط جنین در ارتباط است توضیح داد: در مایع منی موادی بنام پروستاگلاندین ها وجود دارد که محرک انقباضات رحمی هستند بنابراین وارد نشدن مایع منی در بدن در زمان مقاربت با استفاده از کاندوم یا روش خارج نمودن در بارداری توصیه میشود.

متخصص زنان و زایمان دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی  افزود: تماس جنسی حتی بطور کاملا طبیعی ممنوع نیست و می‌توان در صورت بروز انقباصات آن را تعدیل کردولی تماس های خشن جنسی با افزایش احتمال سقط همراه است.

خبرنگار:اعظم شعبانپور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha