به گزارش گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت) از مدیکالاکسپرس، محققان دانشگاه میشیگان بر این باورند که تعطیلی طولانیمدت مدارس میتواند اثرات بدی روی بسیاری از دانشآموزان بگذارد.
آنها میگویند تمام دانشآموزان، شرایط مناسبی در خانه ندارند. برخی از دانشآموزان فقط زمانی که در مدرسه هستند، امکان یادگیری دارند. برخی از خانوادهها پرجمعیت هستند و نمیتوانند تسهیلات مناسبی در اختیار فرزندان خود قرار دهند. برخی از دانشآموزان دیگر به اینترنت دسترسی ندارند و وضعیت تحصیلیشان دچار اختلال میشود. آنها از همتایان خود که به امکانات بیشتری دسترسی دارند، عقب میمانند و نمیتوانند تمام دروس خود را بیاموزند.
این محققان ادامه میدهند، تعطیلی مدارس به مدت طولانی میتواند نابرابریهای بین دانشآموزان طبقه پردرآمد و کمدرآمد جامعه را تشدید کند. برخی از دانشآموزان از نظر تغذیه به امکانات مدرسه وابسته هستند و تعطیلی مدارس، این امکان را از آنها میگیرد.
در ضمن مهمترین نیاز دانشآموزان، تعامل آنها با معلمها و همکلاسیهایشان است. آنها در اثر این ارتباطات است که به فرصتهای یادگیری بسیاری دست پیدا میکنند و از سوی مسئولان مدارس، حمایت میشوند.
همچنین بیشتر دانشآموزان برای یادگیری دروس خود به مدارس متکی هستند و همه خانوادهها نمیتوانند از این نظر شرایط یکسانی برای فرزندان خود فراهم کنند و در طولانیمدت نابرابریهای تحصیلی، خود را نشان خواهد داد.
این محققان میگویند، برای کاهش اثرات منفی تعطیلی مدارس روی دانشآموزان، بهتر است برای آن دسته از افرادی که به اینترنت یا کامپیوتر دسترسی ندارند، شرایطی فراهم شود که بتوانند از محتواهای دیجیتالی درسی بهرهمند شوند.
همچنین باید مراقب دانشآموزانی که یکی از اعضاء خانوادهشان به ویروس کرونا مبتلا شده است (یا حتی خودشان گرفتار این بیماری شدهاند) بود. در این دوران شیوع کرونا، مسئولان باید وضعیت نابسامان دانشآموزانی که از شرایط مناسبی برخوردار نیستند را سر و سامان دهند.
به گزارش طبنا، با برنامهریزیهای صحیح در این روزهای سخت شیوع کرونا میتوان از تمام دانشآموزان بهخوبی مراقبت کرد.
مترجم: نادیا زکالوند
نظر شما