کد خبر: اختصاص-70-سهمیه-پزشک-متخصص-به-دانشگاه-عل
۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۹:۴۷

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: 70 سهمیه پزشک متخصص به دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعلق گرفته است که دانشگاه مجاز به توزیع پزشکان متخصص معرفی شده در مراکز مورد نیاز خود برحسب اولویت‌های در نظر گرفته شده می‌باشد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر ایوب توکلیانبا اشاره به اینکه هر ساله براساس نظام تخصيص منابع ساختاري خدمات درمان و بستري كشور، آمار متخصصین و خدمات تخصصي موجود در بانك اطلاعاتي نيروهاي تخصصي، تعداد فارغ التحصيلان هر رشته، مستندات و نظرات كارشناسي دانشگاهها و معاونت درمان وزارت بهداشت، سهميه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تعيين مي گردد، خاطر نشان کرد: توزیع نیروهای تخصصی متعهد خدمت در دانشگاه نیز بر اساس دستور العمل توزيع كه به امضای وزیر بهداشت رسيده، برحسب اعلام نیاز، اولویت‌بندی اولیه و تعداد نیروهای تخصیص یافته صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: پزشک برای گذراندن دوره تعهدات می بایست در مرحله اول جهت ثبت اطلاعات و مشخصات هویتی به معاونت درمان محل تحصیل مراجعه نماید . اطلاعات توسط کارشناس مسئول توزیع نیروهای تخصصی، در سامانه https://avab.behdasht.gov.ir/specialist ثبت و مدارک بصورت فیزیکی به وزارت متبوع ارسال می گردد.

دکتر توکلیان بیان کرد: پس از حدود سه ماه پزشکان جهت انتخاب محل طرح به سامانه https://avab.behdasht.gov.ir/specialist مراجعه نموده و نسبت به انتخاب دانشگاه مورد نظر اقدام می نمایند.

وی عنوان کرد: نیروهای متخصص اختصاص یافته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شهرستانها و مراکز مورد نیاز توزیع و مشغول به کار می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha