کد خبر: اعتماد-مردم-به-مراکز-درمانی-دولتی،-انگ
۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با اشاره به ارایه خدمات روزآمد و مدرن در مراکز درمانی دولتی و پایین بودن تعرفه های خدمات درمانی در این مراکز، افزود: این امر افزایش اعتماد مردم را به همراه داشته و موجب شده تا مردم بیش از گذشته به مراکز دولتی اعتماد و مراجعه کنند.

او با اشاره به تلاش دانشگاه علوم پزشکی در تقویت این اعتماد، تاکید کرد: مسوولان سلامت باید در قبال اعتماد مردم و ارتقای سطح ارایه خدمات بهینه و باکیفیت و گسترش آن در جای جای استان، بیش از پیش تلاش کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به سفر روز گذشته و دیدار با وزیر بهداشت و دیگر مسوولان ارشد وزارت بهداشت، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به واسطه تلاش شبانه روزی کارکنان، برگزاری منظم نشست های روزانه ستاد کرونا و پیگیری دقیق وضعیت کرونا، در سطح مجموعه وزارت بهداشت سرآمد است و این امر در نشست های روز گذشته با وزیر بهداشت و دیگر مسوولان نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

دکتر لطفی در ادامه بر افزایش مراقبت های بهداشتی در مبادی ورودی استان به ویژه تشدید نظارت های بهداشتی در فرودگاه های استان، با هدف پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به کروناویروس و پیشگیری از ورود ویروس جهش یافته، تاکید کرد.

او همچنین ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

بررسی روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ و اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»، دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز بود.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص حوزه های مختلف مانند فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، عملکرد طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»، تجهیزات و امکانات، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان و انجام تست های سریع و pcr، آخرین گزارش واکسن های کرونای موجود در دنیا و فعالیت تیم های واکنش سریع ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha