کد خبر: افزایش-حقوق-و-مزایای-معلمان-خرید-خدمات
۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۹
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، معین‌الدین سعیدی  در مورد متن پیام روز جهانی معلم از سوی وزیر آموزش و پرورش که در آن از معلمان خواسته است تا روحیه و رویکرد انسان‌ها را نسبت به مقابله با کرونا ارتقا دهند، گفت: متاسفانه بین تمام افرادی که شان بالای معلمی را یدک می‌کشند، نیروهای خرید خدمات به لحاظ وضعیت معیشتی و امنیت شغلی از شرایط بدتری نسبت به سایر معلمان برخوردار هستند، تاجاییکه می‌توان گفت نحوه بکارگیری آنها کمتر از یک برده‌داری نوین نیست.

تغییر در وضعیت معلمان خرید خدمات در پی سوال نماینده چابهار از وزیر آموزش و پرورش

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بنده در مجلس در حال پیگیری وضعیت معلمان خرید خدمات هستم، کما اینکه این مهم را در قالب سوال از وزیر آموزش و پرورش در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس نیز مطرح کردم و قرار بر این شد که یک تغییراتی در وضعیت معیشتی این قشر ایجاد شود.

تاکنون میزان پرداختی به معلمان خرید خدمات بسیار رقت‌انگیز بوده است

وی تصریح کرد: به دنبال پیگیری‌هایی که انجام دادم، قرار بر این شد که در همین مهرماه حقوق معلمان خرید خدمات بر اساس پایه حقوق و مرخصی تعیین شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت شود، و این در حالی است که تاکنون میزان پرداختی به آنها بسیار رقت‌انگیز بوده است، بنابراین بنده با این شرط که این امر محقق شود سوال خود را از وزیر پس گرفتم، همچنین برای تبدیل وضعیت این معلمان نیز از طریق سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و امور اداری و استخدامی کشور تلاش می‌کنیم تا اقدام اثرگذاری انجام شود.

سعیدی با اشاره به سایر مشکلات معلمان خرید خدمات، یادآور شد: متاسفانه تاکنون یک بانوی معلم خرید خدمت از مرخصی زایمان هم بی‌بهره بوده است، همچنین بخشی از میزان حقوقی هم که این معلمان دریافت می‌کنند توسط شرکت‌هایی که آنها را بکار گرفته‌اند، اخذ می‌شود.

معین الدین سعیدی

نمی‌توان از معلمی که شان انسانی‌اش را زیرسوال برده‌ایم انتظار اعمال تغییر نگاه به کرونا داشت؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: چطور می‌توان انتظار داشت معلمی که شان انسانی وی را زیرسوال برده‌ایم تغییر در ذائقه فرهنگی یا نگاه به بیماری کرونا را ایجاد کند؟ بنابراین تا زمانی که یک تحولی در نظام معیشتی آنها ایجاد نشود، نمی‌توان انتظار داشت که گام مثبتی در جهت تغییر رویکردها بردارند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما در مجلس یازدهم از طریق کمیسیون‌های اجتماعی و آموزش و تحقیقات برای تبدیل وضعیت معلمان خرید خدمات و ارتقا وضعیت معیشتی آنها تلاش می‌کنیم و امیدواریم وزیر آموزش و پرورش نیز در چندماه باقی مانده از فعالیت این دولت گام موثری برای تحقق این مهم بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha