کد خبر: 198248
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۰
زمان شناسی مهمترین ویژگی شهید مطهری بود

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه شهید مطهری نقش مهمی در احیای تفکر دینی داشت، گفت:زمان شناسی مهمترین ویژگی شهید مطهری بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری سلامت،حجت‌الاسلام علی رضایی، مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین امروز در همایش حکمت مطهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج که در سالن اجتماعات نور زنجان برگزار شد، با بیان اینکه شهید مطهری عالم به زمانه بود، اظهار داشت: شهید مطهری از معدود شخصیت‌هایی است که هم مرد میدان علم و هم میدان عمل بود و امروز اساتید دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه نسب به این شهید بزرگوار احساس سربلندی و عزت دارند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه امام راحل(ره) معتقد بود شهید مطهری در اسلام شناسی و فنون مختلف بی‌نظیر بود، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از شاگردان ایشان درس‌های اصول و فقه را گذارنده بودند اما تعداد معدودی از شاگردان فقهی، ذهن فلسفی داشتند که شهید مطهری بارزترین آن ‌ها بود.

وی ابراز داشت: طبق فرموده امام راحل (ره) شهید مطهری مردی بود که جنبه‌های مختلف در او جمع شده بود و خدمتی که این شهید به نسل جوان و جامعه کرد است کمتر کسی این خدمات را انجام داده است و نشان دهنده مجاهدت و زحمت‌های شبانه روزی این شهید است.

رضایی در ادامه به بارزترین ویژگی‌های شهید مطهری اشاره کرد و افزود:احترام ویژه به پدر و مادر، توکل به خداوند متعال، توسل به ائمه اطهار (ع)، خواندن نماز اول وقت، رعایت آداب نماز خواندن، احترام به اساتید و دانشجویان، اخلاص در عمل، تواضع و روحیه خدمت از جمله ویژگی‌های این شهید بزرگوار است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نکات مشترک نهضت امام حسین (ع) و نهضت امام خمینی (ره) تصریح کرد: امام حسین (ع) برای نجات دین اسلام و ندای حق قیام کرد و هدف ایشان از این قیام زنده نگه داشتن دین اسلام بود و امام (ره) نیز در سال ۴۲ در قم از علما، مراجع، دانشجویان و مردم خواستند برای نجات اسلام قیام کنند و این سخنرانی نقطه عطف آغاز مبارزات انقلاب اسلامی شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان نهضت امام حسین (ع) خواص تسلیم شدند و امام را در روز عاشورا یاری نکردند، افزود:این موضوع در زمان امام راحل (ره) نیز اتفاق افتاد و برخی در مقابل و برخی پشت سر امام قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه یاران با وفای امام حسین (ع) هر آنچه را که داشتند در طبق اخلاص گذاشته و از جان، مال و خانواده خود گذشتند، افزود:در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس یاران امام راحل (ره) نیز هر آنچه را داشتند فدا کردند و ما مدیون شهدا هستیم.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گفت: ملت سرافراز ایران نیز از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز پای آرمان‌های خود ایستاده و در راهپیمایی ۲۲ بهمن، روز قدس و در مراسمات عزاداری شاهد آن هستیم و این نشان از عزت و اقتدار ملت ایران است.

وی با تاکید بر اینکه هدف امام حسین (ع) از قیام نجات اسلام و امر به معروف و نهی از منکر بود، بیان کرد: امام‌ خمینی (ره) با قیام خود ادامه دهنده راه حضرت شدند و به فضل الهی حکومت اسلامی تشکیل شد.

حجت‌الاسلام رضایی در پایان با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، خاطرنشان کرد: با زنده نگه داشتن نام سید الشهدا(ع) اسلام نیز زنده نگه داشته می‌شود و همچنین باید اندیشه و افکار شهید مطهری به عنوان الگو مورد استفاده همگان مخصوصا سپاهیان و بسیجیان قرار گیرد.

منبع:فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha