کد خبر: تلاش-شبانه‌روزی-640-امدادگر-برای-امدادر
۱۲ دی ۱۴۰۰، ۹:۴۶

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با تشریح عملیات امدادی در حوادث جوی چهار روز گذشته گفت: امدادگران جمعیت در این مدت به 4518 هموطن در حوادث برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی در 10 استان کشور امدادرسانی کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مهدی ولی‌پور با اشاره به اینکه در چهار روز گذشته 25 استان کشور، متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بودند، افزود: 36 شهرستان در 10 استان آذربایجان غربی، بوشهر، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان به خدمات امدادی نیازمند بودند و در این استان‌ها در مجموع به 4518 نفر امدادرسانی شده است.

وی گفت: 144 تیم امدادی شامل 638 امدادگر و نجاتگر به متاثران از حوادث جوی در ١٦ شهر، ٣٨ روستا، پنج منطقه عشایری و ١٨ محور کوهستانی خدمت‌رسانی کرده و علاوه بر اسکان اضطراری 1533 نفر (برپایی سه اردوگاه در چابهار با ظرفیت ٥٠٠ نفر و در کنارک با ظرفیت ١٠٦ نفر)، به یک نفر خدمات درمان سرپایی ارائه کرده، 48 نفر را به مناطق امن و یک نفر را نیز به مرکز درمانی منتقل کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در عملیات امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در این مدت، از 13 واحد مسکونی تخلیه آب انجام و 103 خودرو نیز از برف رهاسازی شد. همچنین 54 دستگاه چادر، 565 تخته موکت، 567 تخته پتو، 1784 کیلوگرم نایلون، 122 بسته غذایی، 2300 کیلوگرم برنج و 2400 بطری آب معدنی میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.

به گفته ولی‌پور، امدارسانی در ١٤ شهرستان در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha