کد خبر: دوره-توان‌افزایی-و-مانور-لحظه-صفر-ویژ
۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۵۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران؛ ابراهیم تاجیک نوری معاون امداد و نجات این جمعیت گفت: به منظور ارتقای سطح آمادگی امدادگران و نجاتگران و عوامل حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران، مرحله دیگری از دوره توان افزایی در پارک ملی کویر انجام شد.

وی افزود: این دوره ویژه کارشناسان، مسئولان امداد و نجات شعب و نجاتگران داوطلب هلال احمر استان تهران بود که به مدت دو روز از تاریخ ۱۲ تا ۱۳ خرداد ماه و با حضور بیش از ۱۰۰ نفر برگزار شد.

تاجیک نوری گفت: در این دوره علاوه بر اجرای توان افزایی در دل کویر، کلاس های آموزشی مرتبط با فعالیت ها نیز برای عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران توسط مربیان مجرب برگزار شد.‌

وی اضافه کرد: قبل از آغاز مانور، غربالگری و تست تب سنجی نیز از تمامی عوامل انجام و پروتکل های بهداشتی برقرار شده بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: در این دوره، عوامل عملیاتی با مواردی همچون جست و جوی موقعیت مکانی عملیات با GPS، جهت یابی از طریق شاخص طبیعت، اصول زندگی در شرایط سخت، کمک های اولیه و برپایی چادرهای امدادی تیپ ۳ آشنا و به تمرین پرداختند.

تاجیک نوری در ادامه با اشاره به اجرای مانور لحظه صفر در حین برگزاری این دوره توان افزایی افزود: مانور لحظه صفر نیز در این دوره طبق سناریوی از پیش تعیین شده، به منظور تمرین و سنجش میزان آمادگی و همچنین تمرین و تجربه شرایط عملیات حقیقی برای شرکت کنندگان اجرا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha