کد خبر: مردم-زنجان-نقش-فعالی-در-شبکه-ملی-خون‌ر
۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۴۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح اله حقیقی همزمان با هفته انتقال خون و روز جهانی انتقال خون در جمع خبرنگاران به نقش فعال مردم استان در شبکه ملی خون رسانی کشور اشاره کرد و گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا با همراهی مردم سطح ذخایر خونی استان در وضعیت مطلوب قرار گرفته و تعداد ۸۹۷ واحد گلبول قرمز متراکم نیز به سایر استان‌ها ارسال شده است.

نماینده عالی دولت در استان افزود: مردم سخاوتمند و نوع‌دوست زنجان به ویژه جامعه اهداکنندگان خون به‌عنوان انسان‌های ایثارگر و فرهیخته علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همبستگی اجتماعی را هم به خوبی حفظ کردند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود امکانات کامل و استاندارد برای تهیه پلاسمای خون از بهبودیافتگان کووید ۱۹ در استان، پیش از همه، پزشکان و پرستاران بهبود یافته از کرونای استان بودند که به شکرانه بازیابی سلامتی‌شان ۲۸ روز بعد از بهبودی، پلاسمای خود را برای درمان بیماران کرونایی اهدا کردند.

حقیقی اظهار داشت: جامعه اهداکنندگان در استان زنجان همه اقشار همچون کارگران، کارمندان، معلمان، نظامیان، جامعه پزشکی و دانشگاهی را شامل می شود و خوشبختانه تعداد زیادی از مدیران استان جزو رکوردداران اهدای خون بوده و در ترویج فرهنگ ایثار و نوع‌دوستی پیشگام هستند.

استاندار زنجان با تبریک روز جهانی اهدای خون به همه مردم استان و اهداکنندگان خون و فعالان سلامت، ابراز امیدواری کرد با توسعه فرهنگ ایثار و اهدای خون و با رشد دانش پزشکی کشور در این زمینه شاهد درخشش هرچه بیشتر ایران عزیز در سراسر جهان باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha