کد خبر: واکسیناسیون-عامل-تقویت-پاسخ-های-ایمنی
۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹

موتا سیون های متعدد ویروس کرونا با عث کم اثرشدن آنتی بادی های تشکیل شده در بدن بیماران می شود، لذا تکمیل چرخه واکسیناسیون به تقویت پاسخ های ایمنی و افزایش تیتر آنتی بادی در بدن بیماران کمک خواهد کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،عضو هیات علمی گروه میکروب شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  ، با تاکید بر لزوم تکمیل چرخه های واکسیناسیون اظهار کرد: با توجه به بروز و شیوع سویه اومیکرون یکی از مهمترین الزامات حال حاضر مراجعه به مراکز تزریق واکسن جهت دریافت دز سوم کروناست.

دکتر زهرا مشکات ادامه داد: تزریق واکسن برای بیماران زمینه ای (دیابتی ها،افراد دارای نقص ایمنی و افراد سنین بالا، بیماران مبتلا به سرطان و ...) که دارای سطح انتی بادی کمتری نسبت به سایر افراد هستند از شدت بیماری برای آنان جلوگیری خواهد کرد.

وی یاد آور شد: خوشبختانه واکسن های موثر در دسترس است و به منظور پیشگیری از عفونت های ویروسی همه اقشار مردم با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به دریافت دزهای تکمیلی واکسن اقدام نمایند.

عضو هیات علمی گروه میکروب شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  عادی انگاری در سطح جامعه و کاهش میزان رعایت دستور العمل های بهداشتی را از عوامل مهم گسترش سویه اومیکرون عنوان کرد و به همه مردم توصیه کرد، جهت مقابله با این ویروس همچنان ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی را رعایت نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha