کد خبر: وداع-مسوولان-استان-فارس-با-شهید-مدافع-س
۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۹
وداع مسوولان استان فارس با شهید مدافع سلامت

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این آیین شهادت جانباز عزیز و فداکار، مرحوم «سعید شفاعت» را که علاوه بر توفیق جانبازی هشت سال دفاع مقدس، در مصاف با بیماری کووید۱۹ در زمره شهدای سلامت قرار گرفت را به پیشگاه علمای دین، رهبر عظیم الشان انقلاب و خانواده آن شهید تبریک و تسلیت گفت و اظهار امیدواری کرد خداوند در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، روح این شهید عرصه سلامت را متعالی قرار دهد.

آیت الله دکتر «لطف اله دژکام» با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، شهادت را سعادت دانست و با بیان اینکه این فرهنگ بین امت ما نهادینه شده است، افزود: امروز در جمع عزیزان خدمتگذار بخش سلامت، اساتید، پزشکان، پرستاران و کارکنان این عرصه می گویم که مساله کووید۱۹ یک مساله جهانی است و این مساله ای است که برای همه بشر پیش آمده است؛ اگرچه تمام جهان درگیر این ویروس هستند و همه نیز تلفات می دهند، اما در فرهنگ ما خدمت به انسان و خدمت به همنوع عبادت تلقی می شود و جان باختن در این راه را شهادت می شناسیم که این اعتقاد در همه دنیا وجود ندارد.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: می دانیم و باور داریم که این شهید عزیز در راه خدمت به سلامت جامعه به شهادت رسیده است و این باور برای حل این مشکل بزرگ موثر است؛ سبک زندگی ما که مسلمان هستیم و به آخرت اعتقاد داریم برای حل این مشکل بشری، به ما کمک می کند.

او یادآور شد: همان طور که هشت سال ایستادیم و حماسه آفریدیم، در این مبارزه و مسیر نیز همراهی و کمک همه باعث می شود افتخاری دیگر به افتخارات کشور افزوده شود.

موفقیت فارس در مبارزه با کروناویروس با جانفشانی و خدمتگزاری مدافعان سلامت

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس و جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت کرونا نیز در آیین وداع با این شهید مدافع سلامت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت و شهدای سلامت گفت: باید در هر محفل و مجلسی یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

«عبدالرضا قاسم پور» با اشاره به فداکاری مجموعه سلامت و شهدای این حوزه افزود: هرچه انقلاب اسلامی دارد به برکت تلاش و مجاهدت های شهدا و ایثارگران است و آرامش امروز کشور را مدیون خون شهدا هستیم.

او با بیان اینکه در موضوع مقابله با کروناویروس استان فارس عملکرد خوبی داشته به طوری که از ۳۱ استان کشور، ۲۷ استان در وضعیت قرمز هستند اما فارس با وجود وسعت و بزرگی و جمعیت زیاد و گردشگرپذیر بودن، بین چهار استان نارنجی کشور قرار دارد، اضافه کرد: اگر امثال شهیدان شفاعت و کشتکار و تلاش پزشکان و پرستاران و کارکنان حوزه سلامت استان نبودند، امروز این شرایط را نداشتیم.

معاون استاندار فارس ادامه داد: شهید شفاعت هم در دوران دفاع مقدس و هم در بخش سلامت، تلاش و ایثارگری کرد تا به درجه رفیع شهادت رسید.

قاسم پور اضافه کرد: کارکنان بهداشت و درمان بیش از هفت ماه است که به صورت شبانه روزی برای مبارزه با بیماری کووید۱۹ و خدمت به مردم تلاش می کنند، از مردم استان نیز می خواهیم که پروتکل های بهداشتی را بهتر و بیشتر از گذشته رعایت کنند.

او افزود: در تمام نشست های ستادهای استانی و ملی مدیریت کرونا از تلاش مجموعه سلامت فارس و همدلی و اجماعی که در استان وجود دارد تقدیر می شود و نسبت به سایر استان های کشور شرایط بهتری داریم.

معاون استاندار فارس همچنین گفت: تمام افراد و اصناف و مسوولان استان به هر شکلی که توانسته اند در مسیر مقابله با کرونا مشارکت و همکاری داشتند و استان فارس در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در رتبه های برتر کشور قرار داشته و دارد.

قاسم پور، شهادت شهید شفاعت را به خانواده این شهید تبریک و تسلیت گفت.

این آیین صبح امروز سیزدهم مهر، با اقامه نماز میت به امامت آیت اله دژکام و تشییع پیکر شهید «سعید شفاعت» در بیمارستان نمازی شیراز برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha