کد خبر: کرونا-مانعی-برای-ازدواج-و-فرزندآوری-نی
۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۳

به  گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت این مدیریت با مسئولان برگزاری این طرح همکاری دارد، در این طرح نماینده خانواده به عنوان سفیر سلامت آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرد و این آموزش‌ها را به اعضای خانواده خود منتقل می‌کند.

وی افزود: اولین نکته در بحث آموزش موضوعات ازدواج و فرزندآوری است و در همین راستا مدیریت سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیرو فرمایش مقام معظم رهبری و سیاست‌های جمعیتی و همچنین برنامه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد این آموزش‌ها را در قالب طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به خانوارها و زوج‌های جوان ارائه می‌کند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کرونا مانعی برای ازدواج و فرزندآوری نیست، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های ازدواج کاملاً فراهم است و حتی کلاس‌ها به‌صورت مجازی برگزار شده، ضمن اینکه فرزندآوری هم بدون مشکل در حال انجام است.

دکتر احمدیان تصریح کرد: تمامی مراکز پاک مراقبت‌های لازم را از مادران باردار دارند و در حال حاضر بالغ بر 30 هزار مادر باردار زیر پوشش قرار دارند که  تا 43 روز پس از زایمان حمایت می‌شوند؛ همچنین در موضوع ازدواج هم آموزش‌های لازم به بیش از 175 هزار زوج متقاضی ازدواج ارائه شده است.

وی اضافه کرد: مردم هرگونه مشکلی داشتند می‌توانند با سامانه 4030 در تماس باشند و کد 9 پاسخگوی مادران باردار است، ضمن اینکه در همین رابطه سامانه 190 هم پاسخگو است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برای عموم والدین به‌ویژه پدر و مادرهای دارای فرزند در شرف ازدواج بسته‌های آموزشی در سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بارگذاری شده، ضمن اینکه رابطان شهرستانی هم در این خصوص همکاری لازم را دارند، تأکید کرد: برنامه‌ها در شرایط بحرانی کرونایی به‌صورت آنلاین از طریق فضای مجازی قابل پیگیری است، زیرا در شرایط کنونی امکان آموزش‌های حضوری وجود ندارد.

دکتر احمدیان بیان کرد: طرح هر مسجد یک پایگاه سلامت هم از 20 آبان ماه امسال توسط بسیج جامعه پزشکی به مرحله اجرا در آمده و در این طرح مدیریت سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مسئولیت برنامه‌های حمایت‌محور از خانواده‌ها را برعهده دارد و در خصوص ازدواج، فرزندآوری و زندگی سالم و بی‌دغدغه در ایام بحران کرونا آموزش‌های لازم را ارائه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha