برنامه ای برای حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دارو و نان نداریم

آیت ‌الله رییسی در چهارمین گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم عنوان کرد : دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و نان برنامه‌ای ندارد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا) ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهور درباره حذف ارز دارو گفت: فعلا در مورد نان و دارو برنامه‌ای نداریم. درباره کالاهای دیگر با مجلس صحبت می‌کنیم. این بحث فقط بین دولت و مجلس نیست، بین نخبگان و اقتصاددان‌ها مطرح است و من طرح مباحث را خوب می‌دانم. صاحب‌نظران باید نظر بدهند، نمی‌خواهیم در اتاق در بسته تصمیم بگیریم و بعد یک دفعه مردم متوجه شوند که تصمیم گرفته شد.

آیت‌الله رییسی با بیان اینکه انجام این مباحث در میان اقشار مختلف مردم را مفید می‌دانم، افزود: سه نکته مهم در این زمینه وجود دارد؛ اول اجماع نخبگانی، نه به این معنا که هیچ‌کس مخالف نباشد، بلکه منظور یک توافق نسبی است. دوم اقناع افکار عمومی و مساله سوم سیاست جبرانی است. خط قرمز ما در این قضیه مساله معیشت مردم است که به هیچ عنوان نباید آسیب ببیند. هرگز به آسیب به معیشت مردم راضی نخواهیم شد.

رئیس جمهور در مورد شرایط کرونایی کشور خاطر نشان کرد: از مواردی که باید شاکر خدا باشم و عنایت کرد این است که در روزی که دولت ما شروع به کار کرد روزانه ۷۰۰ خانوار در کشور داغدار می‌شدند و امروز به لطف خدا و به خاطر کمک و مشارکت مردم و اعتمادی که مردم به دولت داشتند شاهد هستیم که الحمدالله هم ابتلاء و هم فوتی‌های کرونایی بسیار کاهش پیدا کرده یعنی به مرحله فوتی ۲۰ نفر در روز یا این حدود رسیده است و خودش یکی از موفقیت‌های بزرگ کشور است.

دکتر رئیسی با اشاره به شرایط بد کرونایی در کشورهای دیگر، افزود: این موفقیت بزرگی که دولت و مردم  با عنایت حضرت حق برای کشور داشتند از مواردی است که همواره باید شکرگزار خداوند بود و شکرگزاری آن این است که باید آن را حفظ کرد و از آن صیانت کرد که اُمیکرون یک وقت کشور را فرا نگیرد.

آیت الله رئیسی افزود: در ستاد کرونا بحث شده که اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشود مجبور به بازگشت محدودیت‌هایی شویم. واقعا در اجتماعات ما احساس خطر می‌کنیم، جان مردم برای ما بسیار اهمیت دارد. جان و نان این دو مساله‌ای است که حتما مهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha