نخستین عمل جراحی اپی لپسی (صرع) در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد

نخستین عمل جراحی اپی لپسی ( جهت درمان صرع مقاوم به درمان طبی ) به همت اعضای هیات علمی گروه جراحی مغز و اعصاب ،نوروساینس ، نورولوژی و نورولوژی اطفال دانشگاه علوم پزشکی با موفقیت در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) انجام شد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با اشاره به اینکه این روش برای درمان تشنج های مقاوم به درمان مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار کرد: بیماران مبتلا به صرع ممکن است دچار ضایعه مغزی باشند و یا مسائل مختلفی از جمله مشکلات متابولیکی یا ساختاری و… در مغز باعث ایجاد تشنج شده باشد.

دکتر فریبرز ثمینی خاطر نشان کرد: در اکثر اوقات این بیماری با درمان دارویی قابل کنترل است؛ اما بعضی از بیماران با وجود افزایش میزان دز دارو باز هم دچار تشنج می شوند، به نحوی که زندگی آنها دچار تغییرات جدی می گردد .

استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روش عمل جراحی کنترل صرع مقاوم به درمان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اولین بار با همکاری دکتر مریم خالقی از دانشگاه مونستر آلمان انجام شده است، عنوان کرد: بیمار دختری ۱۹ ساله بود که تحت درمان دارویی قرار داشت اما در روند درمان به دارو پاسخ نمی داد و با بررسی کافی با دستگاه ال تی ام، بیمار آماده عمل جراحی شد.

وی اشاره کرد:  بعد از هوشیاری و ترخیص ظرف مدت 3 تا 5 ماه آینده به احتمال زیاد بدون نیاز به دارو خواهد شد.

مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در بیماری که عمل جراحی برای وی انجام شد کانون  تشنج های فرد در قسمتی از کورتکس مغز بود که تغییر ساختاری یافته بود و در این عمل جراحی ارتباط کانونی قطع شد و کانون تشنجی نیز حذف گردید تا فرد دچار تشنج نشود.

دکتر ثمینی با بیان اینکه دانشگاه مونستر آلمان همکاری های خوبی را با دانشگاه علوم پزشکی مشهد از چند سال قبل انجام داده است، عنوان کرد: دکتر گرجی و دکتر خالقی با علاقمندی زیادی پیگیر امور و هماهنگی و همکاری بین دو دانشگاه مشهد و مونستر هستند و بدین ترتیب ارتباط بسیار خوبی بین  علوم پایه و  بالین در زمینه علوم اعصاب ایجاد شده است و در همین راستا وبینارهای متعدد و کنگره های خوبی بین دو دانشگاه برگزار شده است.

مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: حمایت رئیس دانشگاه و سایر مسئولین باعث شد که این کار آغاز شود تا بتوان به بیمارانی که دچار صرع مقاوم به درمان هستند، یاری رساند.

دکتر فریبرز ثمینی ، ضمن قدردانی از ریاست دانشگاه ، معاون آموزشی و ریاست دانشکده پزشکی و ریاست بیمارستان های قائم (عج) و امام رضا (ع) و گروه های علوم اعصاب ، نورولوژی و نورولوژی اطفال ، اظهار امیدواری کرد که مشهد بعنوان یکی از قطب های آکادمیک کشور ، پاسخگوی این بیماران باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha