میزان مراجعات به مراکز منتخب کرونا بیش از 4 برابر افزایش داشته است

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش بیش از 4 برابری میزان مراجعات به مراکز منتخب کرونا خبر داد.

دکتر محمدحسن درخشان  در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،  اظهار کرد: میزان مراجعات روزانه به مراکز منتخب کرونا به بیش از 3 هزار نفر در هر روز رسیده که از این میزان پاسخ تست 50 درصد آنان مثبت است.

وی تصریح کرد: در کنار 22 مرکز فعال در شهر مشهد 47 مرکز خصوصی هم با دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکاری دارند تا کار غربالگری، انجام تست‌های رپید و PCR و ثبت بیماران مشکوک و مثبت را در سامانه سینا داشته باشند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که نیمی از مراجعات روزانه مشهد در مراکز دانشگاهی و نیمی دیگر در مراکز خصوصی بوده است، تأکید کرد: متأسفانه آمار دهه اول بهمن ماه حاکی از جولان و جهش سریع ویروس اومیکرون دارد و هشدارهای لازم در این خصوص و همچنین تکمیل واکسیناسیون و نیز اسفتاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید جدی گرفته شود.

دکتر درخشان اضافه کرد: میزان مراجعات به مراکز منتخب کرونا بیش از 4 برابر افزایش داشته و شاهد گسترش جهش سویه جدید ویروس کرونا هستیم و در وضعیت فعلی باید از انجام کارها و رفت و آمدهای غیرضرور به‌شدت پرهیز شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اعیاد ماه‌های رجب و شعبان را در پیش داریم و همه ساله در این ماه‌ها مراسم‌ها و مجلس‌های عروسی و جشن و شادی زیادی برگزار می‌شود، اما امسال و در شرایط کنونی برگزاری هیچ نوع محفل و مجلسی توصیه نمی‌شود.

دکتر درخشان با تأکید بر اینکه از مردم می‌خواهیم که در راستای حفظ سلامت خود، خانواده، اطرافیان و دیگر گروه‌های جامعه از حضور در هرگونه دورهمی و همچنین رفتن به سفرهای نوروزی پرهیز کنند تا دچار مشکل نشوند، گفت: تکمیل واکسیناسیون( دریافت هر سه دز واکسن)، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه داشت.

گفتگو:فاطمه صلواتیها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha