اومیکرون میزان ابتلا بیشتری در کودکان دارد

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا خراسان رضوی اظهار کرد: پیش بینی می شود سویه اومیکرون میزان ابتلا و بستری بیشتری در کودکان ایجاد کند از همین رو تاکید می شود که دریافت واکسن کودکان راهکاری برای پیشگیری از ابتلا و وخامت حال کودکان است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر علیرضا صداقت با اشاره به اینکه متاسفانه 20 درصد افراد بستری کمتر از 9 سال و در سن اطفال بودند ، خاطر نشان کرد: پیش بینی بستری های زیادی در حوزه کرونا در این محدوده سنی می شود؛ بنابراین توصیه می شود واکسیناسیون در سن پایین هم مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه در مورد کرونا یکی از مهمترین سیاست های بهداشتی و پیشگیری بحث واکسیناسیون است ، تصریح کرد: در کشورهای مختلف دنیا واکسیناسیون نوبت دوم را با درصد بالایی انجام دادند؛ در کشور ما هم همینطور است و آمار واکسیناسیون دز اول و دوم قابل توجه است اما در آمار دریافت عمومی دز سوم عدد خوبی نداریم و متاسفانه استقبال خوبی نشده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه افرادی که دز سوم واکسن دریافت کرده اند، بین افراد بستری و آی سی یو شدید هیچ جایگاهی ندارد و افرادی که فوت کردند نیز در سنین بالا بودند افزود: در مطالعات در سطح جامعه استفاده از ماسک باید به بیش از 80 درصد برسد و دوری از تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به خوبی اجرا شود زیرا در چنین حالتی میزان ابتلا به بیماری به یک دوم یا یک سوم تقلیل خواهد یافت.

دکتر صداقت با بیان اینکه استفاده از پروتکل های بهداشتی در کاهش بار بیماری موثر است، عنوان کرد: این روزها صحبت از انتشار بیماری از طریق سطوح می شود و گزارشات  نیز نشان می دهد که ویروس روی سطوح پلاستیکی تا 8 روز  باقی می ماند ؛ یا حتی اگر از کنار فرد مبتلا هم عبور کنید، احتمالا مبتلا خواهید شد.

وی با بیان اینکه در پاندمی کرونا نکته حائز اهمیت واکسیناسیون اطفال کمتر از 12 سال است، عنوان کرد:  با توجه به اینکه در کشورهای مختلف دنیا تجربه زیادی در این حوزه وجود ندارد؛ کمیته کشوری مبنا را بر روی مطالعات بین المللی قرار داد و تکمیل دیتا و اطلاعات واکسیناسیون زیر 12 سال در دنیا انجام شد.

وی ادامه داد: توصیه اکید می شود خانواده ها از واکسیناسیون فرزندان خود استقبال کنند زیرا کشورهایی که در این سنین واکسن را دریافت کردند، نتایج خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه نقش واکسن در جلوگیری از تشدید علایم غیر قابل انکار است و واکسیناسیون کامل سه دز است ، عنوان کرد: بنابراین با تاکید فراوان از مردم درخواست می کنیم که برای دز سوم اقدام عاجلی انجام دهند؛ بهترین زمان انجام واکسیناسیون زمانی است که پیک وجود ندارد از همین رو باید هر چه سریعتر واکسیناسیون را کامل کرد و نگران نوع واکسن نباید بود.

دکتر صداقت بیان کرد: براساس پروتکل وزارت بهداشت سبد دارویی واکسن در کشور ما به حدی است که عموم مردم می توانند واکسن لازم و قابل قبول برای دز سوم را دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha