تامین مرغ منجمد شب عید استان کرمان در دستور کار قرار گرفت

استاندار کرمان در ستاد تنظیم بازار استان تاکید کرد تا برآوردی از نیاز استان به میزان گوشت مرغ منجمد انجام و تدابیر لازم جهت تامین آن به ویژه برای ایام نوروز و ماه رمضان اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کرمان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، در بیستمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان که به ریاست دکتر علی زینی‌وند استاندار کرمان برگزار شد، سازمان تعاون روستایی در خصوص تامین میوه ویژه تنظیم بازار شب عید، گزارش اقدامات لازم و صورت گرفته را ارائه داد و تاکید گردید تا جهت ذخیره‌سازی میوه مورد نیاز با سردخانه های موجود در استان قرارداد منعقد شود که در صورت تامین میوه مورد نیاز توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی، مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد.


همچنین در ارتباط با بحث سهمیه‌های شکر و برنج تنظیم بازار مقرر شد، شکر موجود به صورت بسته‌بندی یک کیلویی به مصرف‌کننده عرضه شود و در این بین سهم شمال و جنوب استان براساس سرانه جمعیتی به ترتیب ۷۰ و ۳۰ درصد است.


از دیگر مصوبات این جلسه در خصوص تامین تخم‌مرغ نطفه‌دار توسط شرکت پشتیبانی امور دام بود که مقرر شد، تخم مرغ مورد نیاز واحد تولیدی مرغ ماهان در اختیار آن واحد قرار گیرد تا این واحد جوجه های یک روزه را در اختیار مرغداری های استان قرار دهد.


استاندار کرمان در این جلسه تاکید کرد تا برآوردی از نیاز استان به میزان گوشت مرغ منجمد انجام و تدابیر لازم جهت تامین آن به ویژه برای ایام نوروز و ماه رمضان اندیشیده شود.


علی زینی‌وند گفت: کمیته های ذیل ستاد استانی تنظیم بازار، آنالیز قیمت ها را دقیق انجام داده و با رعایت حال شهروندان، سود توزیع کننده و خرده فروشان نیز در نظر گرفته شود.


وی اظهار داشت: کالاهای اساسی باید در دسترس مردم قرار داشته باشد، کمبود گوشت سفید مورد نیاز از طریق مرغ منجمد رفع گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha