توصیه های طب ایرانی و مکمل برای پیشگیری از کرونا

بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده در حوزه طب ایرانی و مکمل، برای پیشگیری، کنترل و درمان بیماری ناشی از ویروس کرونا و یا هر بیماری ویروسی دیگر،شستشوی مکرر دست و صورت، دستکم پنج نوبت در شبانه روز، ضروری است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت  به نقل از وبدا، بر اساس اعلام دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پاک نگاه داشتن بینی از طریق کاهش تعداد ویروس احتمالی در مسیرهای تنفسی،خطر ابتلا را کاهش می دهد. بنابراین پیشنهاد میشود  که افراد سالم روزی  2 تا 3 بار آب ولرم یا دم کرده رقیق بابونه را از راه بینی بالا کشیده (استنشاق) و پس از چند ثانیه بینی را با فشار ملایم تخلیه کنند.

همچنین توصیه شده است؛ برای کاهش اضطراب و بی تابی، ضمن انجام دم و بازدم عمیق، بوهای طبیعی و خنک مقوی قلب و مغز مانندبوی پرتقال، به لیمو، و خیار شسته بوییده شود و باید توجه داشت که  این میوه ها را فرد مشکوک و یا مبتلا به کرونا لمس نکرده یا نبوییده باشد.

همچنین قدری گلاب سرد در افشانه ریخته و در هنگام "احساس کم هوایی اضطرابی" به چهره و گردن و سینه پاشید.در " احساس کم هوایی اضطرابی" عمل دم و بازدم دشوار نیست و سینه صدای غیر عادی ندارد ولی فرد احساس می کند هوا در اطرافش کم است و نیاز به جریان هوای خنک دارد و با وزیدن هوای خنک حالش بهتر می شود.

براساس اعلام، دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گرچه رایحه های غیر طبیعی را نمی توان،  برای اثرات طبی ترجیح داد،ولیکن اگر فردی با تپش قلب،کم خوابی، نگرانی و دلواپسی مواجه شد، بهتر است از عطر و ادکلن های مایل به خنکی استفاده نمود و عطرهای تند یا بسیار شیرین کنار گذاشته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha