نگاه خوش بینانه به ویروس اومیکرون ریسک گسترش بیماری در جامعه را افزایش میدهد

دبیر کمیته علمی ستاد مدیریت کرونا خراسان رضوی با بیان اینکه نگاه خوش بینانه به ویروس اومیکرون ریسک گسترش بیماری در جامعه را افزایش میدهد اظهار کرد: تکمیل واکسیناسیون نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به بیماری را دارد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر علیرضا صداقت با اشاره به این که از دو هفته گذشته کشورمان درگیر موج ششم کرونا شده است خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده میزان مراجعه طی هفته های اخیر 2 برابر افزایش یافته است بنابراین مردم نباید نگاه خوشبینانه نسبت به این بیماری داشته باشند و باید به طور جدی پروتکل هارا رعایت کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به فرارسیدن ایام ماه های رجب و شعبان افزود: از عموم مردم خواست ضمن رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و همچنین رعایت دستورالعمل های اجتماعی از حضور در جمع های غیر ضروری خودداری نمایند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: هر چند که اومیکرون ، درصد مرگ و میر کمتری دارد اما زمانی که انتشار ویروس افزایش یابد و تعداد بیشتری از افراد جامعه به این بیماری مبتلا شوند به همین میزان با توجه به محدود بودن امکانات درمانی و بستری، سطح کیفی خدمات کاهش یافته و بیمار به دلیل عوارض ناشی از این بیماری جان خود را از دست می دهد.

وی  تصریح کرد: مطالعات نشان داده است که بعد از 4 تا شش ماه بعد از دریافت دز دوم سطح ایمنی بدن به شدت افت می کند و تزریق دز سوم که به دز بوستر آن را می شناسیم به طور معجزه آسایی سطح ایمنی و آنتی بادی ها را افزایش می دهد به طوری که نشان داده است در برابر اومیکرون هم این اعداد شگفت انگیز است و حتی دیده شده است سطح ایمنی را که 30 تا 40 درصد کاهش یافته است تا 70 تا 80 درصد در برخی از واکسن ها افزایش داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha