کد خبر: 175965
۲۲ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۳۵
جولان امیکرون در سیرجان

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: چنانچه دارای علائم سرماخوردگی هستید، نیازی به مراجعه برای تست کرونا نیست. برای تکمیل واکسیناسیون خود سریعتر مراجعه کنید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمد موقری پور در توضیح کاهش آمار مراجعه کنندگان و مبتلایان به مراکز تست کرونا گفت: با توجه به سرعت سرایت بالاتر از پیش بینی ها برای سویه امیکرون، طبق دستورالعمل جدید فقط از بیماران دارای علائم شدید و همچنین افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند تست کرونا گرفته می شود و کاهش آماری در تعداد افراد مبتلا اتفاق نیافتاده و بالعکس با افزایش بسیار زیاد مبتلایان روبرو هستیم.

وی افزود: طی یک روز گذشته در سیرجان بیش از ۵٠٠ نفر به مراکز ١۶ ساعته کرونا مراجعه کرده که آمار بی سابقه ای است و از نظر ما چنانچه دارای علائم سرماخوردگی هستید، قوی ترین احتمال مبنی بر ابتلا به امیکرون است و نیازی به مراجعه برای تست نیست.

 معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان ادامه داد: امیکرون در افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل کرده اند در صورت ابتلا، به صورت خفیف ظاهر می شود و چنانچه علائم شدید ندارید فقط در خانه استراحت کرده و مایعات فراوان بنوشید.

دکتر محمد موقری پور از افرادی که علائم مشابه سرماخوردگی دارند درخواست کرد: قرنطینه ۵ روزه را رعایت کرده و پس از این نیز فقط با ۲ ماسک در فعالیت های روزمره خودشان حاضر شده و همچنان به رعایت پروتکل ها پایبند باشند. برقراری تهویه در فضای مسقف، بسیار حائز اهمیت است.

وی از همشهریان درخواست کرد که همچنان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از تزریق واکسن غافل نشوند؛ زیرا تاکنون در این شهرستان ۸۵ درصد دوز اول واکسن، ۷۵ درصد دوز دوم و فقط ۱۵ در صد دوز سوم را دریافت کرده اند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دانشکده علوم پزشکی سیرجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha