توجه به سلامت مردم محور و تحقق عدالت در سلامت در ایران

نمایندگان سازمان های بین المللی سلامت محور در ایران، ضمن تشریح نقطه نظرات خود درخصوص خدمات حوزه سلامت در جمهوری اسلامی ایران، برنامه های سلامت محور در کشورمان را موفقیت آمیز عنوان کردند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دومین نشست نمایندگان سازمان های بین المللی سلامت محور در ایران با حضور وزیر بهداشت کشورمان برگزار شد. در این نشست نمایندگان سازمان های بین المللی گزارشاتی را در حوزه کاری خود را ارائه کردند.

نرخ تزریق واکسیناسیون در ایران بالاست

استفان پریزنر، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد، در این نشست، بیان کرد: با توجه به  فرمایشات وزیر بهداشت کشور ایران، تحت تاثیر دستاوردهای وزارت بهداشت در حوزه سلامت خصوصا تزریق و ساخت واکسن قرار گرفته ام. در ایران کارهای خوبی در حوزه تولید و تزریق واکسن انجام گرفته است و نرخ تزریق واکسیناسیون در ایران بالاست.

ایران از برنامه های حوزه سلامت منطقه پیشروتر است

در ادامه، دکتر جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت، به دستاوردهای قابل توجه ایران در حوزه های مختلف اشاره کرده و افزود: آمار تزریق واکسن در مقایسه با کشورهای منطقه آمار بالایی است و ایران از برنامه های حوزه سلامت منطقه پیشروتر است.

ایران در حوزه مراقبت های بهداشتی اولیه جز کشورهای پیشگام در منطقه است

وی به حوزه مراقبت های بهداشت اولیه (PHC) اشاره کرده و ایران را جز کشورهای پیشگام در منطقه برشمرد و در ادامه بیان کرد: موفقیت ها در حوزه PHC  مدیون ادغام آموزش پزشکی با خدمات بهداشتی است.

وی به موفقیت های ایران در حوزه های مختلف سلامت نظیر ریشه کنی، فلج اطفال، کاهش مرگ ومیر مادران و کودکان، تولید انتشارات پزشکی و حوزه های دیگر اشاره کرده و افزود: ایران نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح جهانی در حوزه سلامت کمک کرده است.

دکتر رابین ناندی، نماینده یونیسف در ایران، موفقیت ایران را در حوزه های مختلف سلامت نظیر تغذیه، کاهش مرگ و میر کودکان، پوشش قابل توجه ایمنی سازی، حمایت از کودکان و حوزهای دیگر سلامت را مورد تمجید قرار داد و با توجه به حضور تعداد زیادی از اتباع خارجی، آمادگی یونیسف را جهت کمک به ایران در این حوزه اعلام کرد.

تحقق عدالت در سلامت و توجه به سلامت مردم محور در ایران

دکتر ساتیا دوریس وامی، نماینده صندوق جمعیت ملل متحد، موفقیت ایران را در زمینه کاهش مرگ و میر مادران و رفتار مخاطره آمیز بر علیه زنان و دختران بسیار موفقیت آمیز خواند.

وی همچنین به ایجاد خانه های بهداشت در مناطق روستایی و توجه به سلامت مردم محور، اشاره کرد که این اقدام باعث تحقق عدالت در سلامت می شود.

ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید داروهای HIV  قابل توجه است

در پایان دکتر درودی، مدیر دفتر کشوری برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز نیز به برنامه های این دفتر در محورهای پیشگیری، کاهش آسیب، درمان و فعالیت های حمایتی اشاره کرد.

وی گفت: ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید داروهای HIV  قابل توجه است، به گونه ای که منطقه می تواند از این ظرفیت منتفع شود.

دکتر درودی، برنامه های ایران را در زمینه کنترل HIV را موفقیت آمیز خواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha