سه بیمارستان در اروندکنار، شلمچه و آبادان تجهیز شدند

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: بیمارستان‌های حضرت زینب (س) اروندکنار، بیمارستان صحرایی شلمچه و بیمارستان جدید الاحداث فوق تخصصی آیت الله طالقانی آبادان با مساعدت های گسترده هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تجهیز شده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر فرشید بهشتی در مورد تجهیز بیمارستان حضرت زینب (س) اروندکنار اظهار داشت: مرکز درمانی حضرت زینب (س) از جمله بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان است که در فاصله 45 کیلومتری از شهر آبادان قرار گرفته و جمعیت 45 هزار نفری منطقه اروندکنار را تحت پوشش خدمات خود قرارداده است.

وی افزود: بخش‌های بستری بیمارستان حضرت زینب (س) اروندکنار شامل اطفال، جراحی عمومی، اتاق عمل، اورژانس، تخت‌های بستری اورژانس، اورژانس سرپایی، دیالیز ،ICU جنرال و LDR   است و هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تاکنون انواع تخت‌ ویژه، تخت بزرگسال، اطفال و نوزاد را به همراه انواع مانیتورینگ ثابت، پرتابل و سانترال و سایر دستگاه‌هایی همچون ونتیلاتور، ماشین بیهوشی، رادیولوژی، پمپ سرم و سرنگ و ... را برای بیمارستان حضرت زینب (س)  اروند کنار تهیه و ارسال کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان درباره تجهیز بیمارستان شلمچه (بیمارستان صحرایی) آبادان نیز اظهار داشت: بیمارستان صحرایی شلمچه در مرز ایران و عراق واقع شده است بنابراین از لحاظ استراتژیک بسیار مهم محسوب می‌شود که تامین تجهیزات بیمارستان صحرایی 24 تخت‌خوابی شلمچه توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران صورت گرفته و  تاکنون دستگاه‌های ونتیلاتور، مانیتورینگ، سونوگرافی، تخت عمل جراحی و تخت بزرگسال و  الکتروشوک را به همراه سایر تجهیزات مورد نیاز برای این بیمارستان صحرایی تامین کرده است.

دکتر بهشتی یادآور شد: بیمارستان شلمچه در اربعین امسال به حدود 100 هزار زائر بیمار ارائه خدمت نموده که تجهیز این بیمارستان توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران انجام گرفته است. به غیر از اربعین در سایر ایام سال نیز با توجه به موقعیت مکانی ورودی شلمچه، افردای که از کشور عراق وارد کشورمان می شوند در صورت نیاز از خدمات فوریت‌های پزشکی، درمانی و بهداشتی این مرکز درمانی بهره مند شده و مورد پایش قرار می‌گیرند که این موضوع در شرایط حاضر که کشور با بحران بیماری کرونا مواجه است در بیماریابی و کمک به کادر درمان بسیار موثر واقع می‌شود.

وی در خصوص راه‌اندازی بیمارستان جدید الاحداث فوق تخصصی آیت الله طالقانی آبادان نیز اظهار داشت: قبل از تاسیس و راه اندازی این بیمارستان و با توجه به سویه‌های جدید کرونا با کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجهه بودیم که خوشبختانه تامین تجهیزات توسط هیات امنای صرفه جویی ازری در معالجه بیماران توانسته نیاز مردم بیمار منطقه را پاسخگو باشد.


وی با بیان اینکه بیمارستان جدید الاحداث آیت الله طالقانی آبادان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی است، خاطر نشان کرد: این بیمارستان علاوه بر ارائه خدمات فوق تخصصی نیازهای آموزشی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز را برطرف می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان عنوان کرد: بخش زیادی از تجهیزات بیمارستان همچون دستگاه‌های تصویربرداری(رادیولوژی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی) به همراه ونتیلاتور بزرگسال و پرتابل، مانیتور ، تخت‌های ویژه و بزرگسال و الکتروشوک و دستگاه‌های اسکوپی ... با مساعدت هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران برای بیمارستان طالقانی تامین شده است.

گفتنی است، هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران یک دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس برای بیمارستان معرفی‌زاده شادگان آبادان ارسال کرده و همچنین اقدامات لازم جهت تحویل یک دستگاه آنژیوگرافی قلبی صورت گرفته و به زودی این دستگاه نیز توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی برای دانشگاه علوم پزشکی آبادان ارسال خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha