تربیت و روزی فرزندان تنها از جانب خداوند است

پدر خانواده موفق و پرجمعیت در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما از چگونگی مدیریت خانواده پرجمعیت و فرزندخواندگی 2 کودک گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، علی عبدالعالی در «سلام تهران» با اشاره به مسئله مدیریت مالی خانواده پرجمعیت، گفت: 5 فرزند دارم که مدیریت آن از نظر مالی به نظرم سخت نیست؛ خرج بچه ها از جای دیگری تامین میشود. خداوند به صراحت می‌گوید چه کسی از تو خواست به دنبال روزی بگردی کار ما روزی دادن است؛ اگر به این جمله باور داشته باشیم خداوند تامین می کند، هر کس که کمتر این جمله را قبول داشته باشد به همان میزان از این باور دور است. از نظر من هر وقت به خدا بیشتر باور داشته باشیم خدا بیشتر کمک می کند و اگر شک داشته باشیم خدا نیز می‌گوید خودت به دنبالش برو اما اگر مطمئن باشیم، خدا نیز همانگونه رفتار می کند. حرکت در زندگی نیز نباید برای روزی باشد وقتی کاری را انجام میدهم به خاطر علاقه است نه به خاطر پول درآوردن.

وی با اشاره به فرزندخواندگی 2 کودک در کنار فرزندان خود، عنوان کرد: به نظر من خانواده ما پرجمعیت نیست و قسمت ما این بوده است که این گونه باشیم. 2 فرزندم پدر و مادرشان را از دست داده اند و من هم پدرشان هستم هم دایی شان. پدر طاها بسیار مرد بزرگ و خیلی محبوبی بوده که همسر خواهر من بود. 2 سال درگیر بیماری بود و در اردیبهشت سال جاری از دنیا رفت. همه فامیل معتقد هستند از نظر خوبی یک فرد غیر قابل باور بود. خواهرم یک سال و نیم از من کوچکتر است و بسیار به 2 فرزندش یعنی طاها و صدرا رسیدگی می‌کرد. در یک حادثه در آبان ماه سال جاری یک سونوگرافی داد و موارد خوبی مشاهده نشد پس از آن من، همسر و خواهرم به حرم امام رضا علیه السلام رفتیم و دعا کردیم. در حالی که پزشکان اعتقاد داشتند ممکن است در حدود ۶ سال آینده او را اذیت کند اما پس از 2 هفته خواهرم را نیز از دست دادیم. ما در خانه یک حسینیه داریم که در آنجا فوتبال بازی می کنیم.

پدر این خانواده پرجمعیت با توجه به نقش خود و همسرش در تربیت فرزندان، اظهار داشت: در تربیت فرزندان من و همسر همراه هستیم. در آیه قرآن داریم کسی را که نمیخواهیم هدایت نمی کنیم. هر کدام از فرزندان به‌گونه‌ای مربی هستند؛ همگی با هم زندگی کرده و دور هم هستیم، حالمان خوب است و خدا به ما محبت می کند و اصل موضوع نیز همین است.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha