توانمند سازی شهرهای کوچک و روستاها به کنترل روند مهاجرت در کشور کمک می کند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: مساله اصلی در شرایط کنونی مهاجرت به کلانشهرهاست و در این راستا توانمند سازی شهرهای کوچک و روستاها به کنترل روند مهاجرت در کشور کمک می کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی کشور در نشست شورای اجتماعی کشور که به ریاست وزیر کشور برگزار شد؛ گفت: مهاجرت یکی از مهم ترین مسائل شهری در کشور است که برای مدیریت بهینه نظام شهری و روستایی نیازمند توجه اصولی به این موضوع هستیم.
وی افزایش حاشیه نشینی و اسکان غیررسمی  را یکی از معضلات فعلی برخی از کلان شهرهای کشور دانست و گفت: افزایش حاشیه نشینی، گسترش آسیب های اجتماعی از قبیل فقر، طلاق و سرقت را بدنبال دارد.
معاون وزیر کشور بر تقویت و توانمندسازی مبادی مهاجرت ها در کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر مهم ترین نمود مهاجرت در شهرهای کوچک به بزرگ است.
جمالی نژاد اضافه کرد: ارتقای زیست بوم کسب و کار، اشتغال پایدار و توسعه روستاها و شهرهای کوچک و میانی می‌تواند سهم موثری در کاهش زنجیره مهاجرت داشته باشد.
وی در پایان اظهار داشت: ضرورت دارد با هماهنگی استانداران سراسر کشور و توجه جدی به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رویکردی تعادل بخش در توسعه شهری به خصوص با محوریت استان های کم برخوردار داشته باشیم و روند مهاجرت را در کشور مدیریت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha