تیم پرستاری با تمام ظرفیت در خدمت بیماران کرونایی و غیر کرونایی است

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشارکت جامعه پرستاری در مدیریت و کنترل بیماری کرونا و درمان بیماران کرونایی در طول 2 سال اخیر بسیار قابل توجه بوده، همکاری که از روز اول بحران کرونا آغاز شده و اکنون که 2 سال از آن زمان می‌گذرد همچنان با قوت ادامه دارد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر امیررضا صالح‌مقدم با بیان اینکه در ایام موج ششم بحران کرونا که درگیر ویروس اومیکرون هستیم شاهد آمار بالای بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های زیر پوشش هستیم، خاطرنشان کرد: در بحران کرونا، پرستاران به عنوان یکی از اصلی‌ترین اعضای کادر درمان کرونا در خدمت‌رسانی به‌موقع به این نوع بیماران در محل خدمت خود حاضر هستند.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: پرستاران با حضور پررنگشان اجازه ندادند که کمبودی در بحث نیروی انسانی پرستاری مشاهده شود و در کنار آن نیز با ابتلای همکارانشان جای خالی آنان را به‌خوبی پر خطر کردند تا خلاء و کمبودی در این خصوص احساس نشود.

دکتر صالح‌مقدم با اشاره به اینکه با حضور فعال پرستار هر بیمارستان در ایام موج ششم بحران کرونا خدمات قابل قبولی به بیماران کرونایی بستری در همان مرکز درمانی ارائه شده است، بیان کرد: نکته قابل توجه در موج کنونی که درگیر ویروس پرانتشار اومیکرون هستیم فراوانی آلودگی نیروهای کادر درمان کرونا به‌ویژه پرستاران بوده و متأسفانه 30 درصد کادر پرستاری کرونا مبتلا به ویروس اومیکرون شدند.

وی تصریح کرد: گرچه کاهش آمار پرستاران فعال در بخش‌های کرونا به واسطه ابتلای همکارانشان به این ویروس منحوس در تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش بر حجم کار آنان افزوده، اما هنوز به لحاظ ضرورت نیازی بر به‌کارگیری پرستاران معین همانند موج پنجم بحران کرونا که درگیر ویروس دلتا بودیم نشده است.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در موج قبلی انتقال موقت پرستاران بیمارستان‌های غیردانشگاهی را به مراکز درمانی دانشگاهی داشتیم، اما در موج فعلی هنوز نیازی در این خصوص احساس نشده و در صورتی که نیاز باشد این کار بلافاصله همانند موج قبلی انجام خواهد شد.

وی افزود: سقف مرخصی استعلاجی برای اومیکرون 5 روز اعلام شده، اما اگر پس از اتمام این زمان علائم فعال بیماری در فرد مبتلا همچنان وجود داشت امکان استفاده مجدد از استعلاجی دوم هم وجود دارد و با پرستاران مبتلایی که نیازمند استعلاجی مجدد باشند همکاری لازم را تا زمان بهبودی و بازگشت به محل کار خواهیم داشت.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: نسبت ارائه خدمات پرستاران به بیماران در بخش‌های ICU کرونا و غیرکرونا 1 به 2، در بخش‌های بستری کووید 1 به 6 و در بخش‌های بستری عادی 1 به 8 بوده، اما طبق مصوبه قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌توانیم در موقعیت‌های بحرانی و اضطراری این شاخص‌ها را متناسب با شرایط و وضعیت موجود تغییر دهیم که البته فعلاً این ضرورت پیش نیامده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha