شهرداری مهم ترین نقش را در بحث ایمن سازی شهری بر عهده دارد

برنامه " تهران 20"، هفتم اسفند ماه، با حضور دکتر"مهدی عباسی" رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران به بررسی ساختمان‌های ناایمن و نوسازی بافت فرسوده در شهر تهران پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما،دکتر"مهدی عباسی" در خصوص نوسازی بافت فرسوده در شهر تهران اظهار داشت: اولویت ما بیشتر در مراکزی است که جمعیت پذیری بالایی دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری مهم ترین نقش را در بحث ایمن سازی شهری و رفع خطر بر عهده دارد، ولیکن در قانون به گونه ای پیش بینی شده است که سازمان ها و دستگاه ها به صورت لایه به لایه عمل کنند به این معنا که اگر به هر دلیلی، شهرداری تهران نتوانست و یا کوتاهی در عمل رخ داد، سازمان دیگری بتواند این اقدام را به نتیجه برساند.

وی افزود: از میان 129 ساختمان پر خطری که در سطح شهر تهران شناسایی شده اند برخی با اقدام موثر اتحادیه ها و مجموعه های صنفی و برخی دیگر با مداخله بازرسان کار، قابل حل است.

دکتر"مهدی عباسی" تصریح کرد: بازرسان کار این قدرت را دارند که با مراجعه به مراکز قضایی نسبت به پلمپ کردن مجموعه و جلوگیری از فعالیت در ساختمان های ناایمن تا ایجاد ایمنی کامل اقدام نمایند. همچنین صنوف و اتحادیه ها نیز می توانند در تمدید و صدور پروانه فعالیت به گونه ای برخورد کنند تا از ایمن سازی محل کسب و کار مطمئن شوند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در انتها خاطر نشان کرد: در بحث ایمن سازی ساختمان ها نهادهای شهرداری و مدیریت شهری، نهادهای صنفی و اتحادیه ها، نهادهای وزارتی نظیر وزارت کار یا وزارت راه و شهرسازی و همچنین نهادهای قضایی نقش موثری دارند. تقاضای ما آن است که این مجموعه ها در کناریکدیگر به صورت منسجم و در راستای نوسازی شهری با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha