دستگاه‌های خدمات رسان با محوریت کمیته بحران در ایام نوروز، آماده باش کامل باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت:دستگاه‌های خدمات رسان در  آماده‌باش کامل  و بدون هیچ گونه محدودیت با محوریت کمیته بحران برای کنترل حوادث احتمالی آینده آماده باشند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از زنجان، محمد شعاعی در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان در خصوص آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی اظهارکرد : در مبادی خروجی و ورودی شهرها علاوه بردریافت کارت واکسن افراد  تست منفی pcr و  تب سنجی در مبادی های شهر نیز صورت گیرد .

وی با بیان اینکه در حال حاضر لکه گیری جاده  هزینه‌بر و زمان‌بر است افزود: با توجه به نزدیکی شروع مسافرت‌ها لکه‌گیری جاده‌ها باید به صورت جزئی و قابل قبول انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با بیان اینکه آمادگی شهرداری نباید فقط به دلیل استقبال و جذب گردشگر باشد گفت: این امر اگر چه مهم است ولی باید مد نظر داشت که بیشتر استفاده کنندگان از فضای شهر خود شهروندان زنجانی هستند و تقاضا دارند که شهرداری با قوت هر چه بیشتر شهر را برای استقبال از عیدآماده کند.

شعاعی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم برنامه‌های ستاد نوروزی، اطلاع رسانی خدمات کشیک مراکز خدمات‌رسان است بیان کرد : دستگاه‌های خدمات رسان در  آماده‌باش کامل  و بدون هیچ گونه محدودیت با محوریت کمیته بحران برای کنترل حوادث احتمالی آینده آماده باشند.

حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از رویکردهای اصلی ستاد اجرایی خدمات سفر 

در ادامه جلسه نیز  امیر ارجمند، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه دو سال از  شیوع  همه گیری کرونا می‌گذرد و برنامه های ستاد خدمات سفر به شکل سال‌های گذشته برگزار نشده است افزود: در سال جدید با توجه به واکسیناسیون عمومی و طبق برنامه ریزی‌های ستاد ملی پیشگیری از کرونا با توجه به ابلاغ دستور ستادکرونا ، نوروز ۱۴۰۱ سفرها انجام خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه شیوع ویروس کرونا باعث شد تا بسیاری از مشاغل به ویژه مشاغلی که زیرمجموعه حوزه گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد، آسیب زیادی ببیند، خاطرنشان کرد: به همین خاطر حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده در کنار ایجاد نشاط اجتماعی و نیز هدایت سفر به مناطق ایمن از جمله رویکردهای اصلی ستاد اجرایی خدمات سفر به شمار می‌رود.

این مسئول  با بیان اینکه زنجان به لحاظ برخورداری از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی جزو استان‌هایی است که می‌تواند میزبان خوبی برای مسافران و گردشگران در این ایام باشد، ادامه داد: همه تمهیدات لازم در راستای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی در استان انجام شده است.

ارجمند با اشاره به این‌که طرح  خدمات سفر نوروز  از ۲۵ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱  تشکیل خواهد شد افزود: ستاد اجرایی خدمات سفر به ریاست استاندار تشکیل خواهد شد و ۱۰ کمیته در این زمینه فعال خواهند بود.

خبرنگار : زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha