مراکز دارای مجوز ipd مجاز به پذیرش و درمان بیماران گردشگر سلامت در تعطیلات نوروزی هستند

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مراکز دولتی و خصوصی دارای مجوز ipd منعی بابت پذیرش و درمان گردشگران سلامت در ایام نوروز 1401 ندارند.

به گزارش گروه بهداشت  و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،داوود خوش‌شکن  اظهار کرد: با توجه به اینکه موج ششم بحران کرونا در حال کنترل شدن بوده و بر اساس آمارها، از قله این موج گذر کردیم و در دامنه روند نزولی آن قرار داریم و اینکه تزریق دُز سوم واکسن کرونا در کنار رعایت تمامی نکات بهداشتی بسیار مثمرثمر واقع شده، پیش‌بینی رونق بیش از پیش صنعت گردشگری سلامت را در ایام نوروز 1401 داریم.

وی تصریح کرد: تمامی مراکزی که امکان پذیرش گردشکران سلامت را دارند در ایام نوروز 1401 فعال هستند و در این خصوص باید بگوییم که آمادگی کامل در بیمارستان‌های دولتی قائم(عج)، امام رضا(ع)، خاتم الانبیاء(ص)، دکتر شیخ، اکبر، ولایت، طالقانی، شهید هاشمی‌نژاد و همچنین بیمارستان‌های خصوصی رضوی، بنت‌الهدی، جوادالائمه(ع)، سینا و ناظران به همراه کلینیک‌ها و مراکز جراحی محدود دارای مجوز ipd وجود دارد.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: به تمامی مراکز دولتی و خصوصی دارای مجوز ipd اعلام شده که منعی بابت پذیرش و درمان این گروه از بیماران در ایام نوروز 1401 وجود ندارد، البته بر رعایت تمامی نکات بهداشتی از زمان پذیرش تا ترخیص تأکید شده است.

خوش‌شکن با تأکید بر اینکه تاکنون دستورالعمل جدیدی در خصوص پذیرش و یا عدم پذیرش گردشگران سلامت از دیگر کشورها صادر نشده است، گفت: در حال حاضر دریافت واکسن کرونا و انجام تست pcr با پاسخ منفی در 48 ساعت قبل از انجام سفر از جمله شرایط ورود گردشگران سلامت به کشور است و اگر تغییر جدیدی صورت پذیرد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: در تغییرات جدیدی که مراکز دارای مجوز ipd لحاظ شده بحث تکریم مهمانان غیرایرانی بیش از پیش مورد تأکید بوده و اینکه در بحث دریافت تعرفه خدمات درمانی باید همه چیز شفاف باشد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با مراکزی که مبالغ اضافه و غیرقانونی دریافت کنند به‌شدت برخورد می‌کند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که مشهد جزو قطب‌های اصلی کشور در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت است، اظهار امیدواری کرد: در سال 1401 شاهد رونق بیش از پیش صنعت گردشگری سلامت در شهر امام هشتم(ع) باشیم و بتوانیم ضمن میزبانی شایسته از مهمانان امام مهربانی‌ها بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات درمانی را به آنان ارائه دهیم تا این افراد مشوق حضور دیگران در مشهد جهت انجام اقدامات درمانی موردنیازشان باشند، اقدامی که خود در توسعه و رونق بیش از پیش صنعت گردشگری سلامت بسیار مؤثر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha