ایجاد ۳۳ هزارشغل در کردستان نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق و عملیاتی است

استاندار کردستان به صراحت گفت که ایجاد ۳۳ هزار شغل در سال آینده صرفا با توصیه و ارائه آمار محقق نمی شود و این امر نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق و عملیاتی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در دهمین جلسه کارگروه اشتغال استان کردستان با بیان اینکه همواره ایده‌های فراوانی برای اشتغالزایی در جلسات مطرح می‌شود، گفت: ایده‌پردازی منجر به اشتغال نمی‌شود، بلکه باید تمرکز بر عملیاتی کردن توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها باشد.

وی یکی از مهمترین اولویت‌های دولت در سال آینده را تعهد به ایجاد ۳۳ هزار شغل در استان کردستان عنوان کرد و افزود: برای دستیابی به ایجاد این میزان اشتغال لازم است علاوه بر برنامه‌ریزی عملیاتی برش دستگاهی و شهرستانی نیز مشخص شود.

دکتر زارعی کوشا در ادامه به پتانسیل‌های عظیم گردشگری در استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری لازم است صنایع دستی و توانمندی‌های  استان مورد توجه قرار گیرد و برای تحقق کامل این هدف برای جذب سرمایه‌گذار نیز برنامه‌ریزی شود.  

استاندار کردستان یادآوری کرد: توقع از دستگاه‌های اجرایی ایجاد شغل نیست، بلکه دستگاه‌ها و ادارات دولتی باید تسهیلگری، فعال کردن بخش خصوصی وانسجام بخشی برای اشتغالزایی را دنبال کنند.  

زارعی کوشا به در پیش بودن بهار و جشن‌های نوروزی اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته به دلیل بیماری کرونا سفرهای نوروزی انجام نشده و امسال با توجه به بهبود شرایط پیش بینی می‌شود با ورود مسافران زیادی به استان مواجه شویم.

وی افزود: مسافرت‌های نوروزی باید فرصتی برای معرفی توانمندی‌های گردشگری و صنایع دستی استان باشد و به این منظور فرمانداران نسبت به راه‌اندازی بازارچه‌های ویژه خرید اقلام صنایع دستی و تولیدات استان اقدام کنند.  

زارعی کوشا عنوان کرد: راه‌اندازی بازارچه‌های خرید صنایع دستی برای مسافران نوروزی به معرفی توانمندی های استان کمک خواهد کرد و شناخت مناسبی برای مردم سراسر کشور ایجاد می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha