جشن نوروزگاه در گنبد سلطانیه و موزه رختشویخانه زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از برگزاری نوروزگاه در محوطه گنبد سلطانیه زنجان و موزه رختشویخانه زنجان خبر داد.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) از زنجان ،با بیان این خبر گفت: از جمله این رسوم مراسم تکم‌گردانی باسابقه تاریخی طولانی است که طی سال‌های اخیر با همکاری برخی دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌هایی در جهت معرفی آن اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در گردشگری فرهنگی، آداب‌ورسوم و فرهنگ مناطق موردتوجه گردشگر بوده و روزبه‌روز به شمار علاقه‌مندان به این حوزه از گردشگری افزوده می‌شود افزود: همه ما باید کل توان و ظرفیت استان زنجان را به کار بگیریم تا به بهترین شکل ممکن از کسانی که از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور برای بازدید از جاذبه‌های بی‌نظیر از جمله گنبد سلطانیه زنجان و استفاده از مواهب طبیعی به زنجان سفر می‌کنند، پذیرایی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: جشن نوروزگاه شامل اجرای برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی از فرهنگ و اقوام با محوریت برنامه‌ها و آیین‌ها شامل اجرای موسیقی سنتی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات، معرفی جاذبه‌ها است.

ارجمند با بیان اینکه در راستای خدمات‌رسانی و رفاه گردشگران و مسافران از تمام توان دستگاه‌های مستقر در شهرستان‌ها استفاده می‌شود افزود: امیدواریم تا به بهترین نحو ممکن ظرفیت‌های استان به گردشگران و مسافران معرفی شود.

خبرنگار: زهرا نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha