خداوند به دلی که دریایی باشد کشتی می دهد

مهدی اکبرزاده راننده تاکسی خیّر مهمان دوازدهمین شب برنامه نوروز در راه است، تنها انگیزه کار خیر را عشق و معامله با خدا عنوان کرد و آرامش را ثمره آن برشمرد.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی برنامه نوروز در راه است، دوازدهمین شب از ویژه برنامه استقبال از بهار شبکه پنج سیما به مهمانانی از سازمان تاکسیرانی اختصاص داشت.
در این قسمت از برنامه جعفر دهقان، بازیگر نامدار کشورمان در کنار ابوالفضل آقاخانی، مجری طناز برنامه میزبان اصغر امیدوار خرم، مسعود فیاضی و مهدی اکبرزاده سه راننده تاکسی شهر تهران بودند و در کنار حسین توکلی، خواننده و اجرای موسیقی جذاب گروه آوازی تهران لحظات خوشی را برای بینندگان رقم زدند.
مهدی اکبرزاده، برگزیده نظرسنجی مردمی آخرین نظرسنجی برنامه نوروز در راه است، علاوه بر شغل تاکسیرانی موسس یک خیریه است و توانسته 300 خانوار و 100 کودک یتیم را تحت پوشش بگیرد.
وی با بیان اینکه آدمها دو دسته اند، گفت: برخی غیرتی هستند که با خدا معامله می کنند و نتیجه این معامله برد-برد است و برخی دیگر قیمتی هستند و با مردم معامله می کنند.
وی افزود: برای کمک به دیگران باید عاشق باشی و در این راه آرامش خاصی نصیبت خواهد شد چرا که خداوند به دلی که دریایی باشد کشتی می دهد.
این راننده تاکسی جوان که 38 سال سن دارد، داستان تاسیس خیریه اش را روایت کرد و گفت: روزی ساعت از ظهر گذشته بود و ناهار نخورده بودم که مسافری سوار کردم، مسافر بین راه تقاضا کرد مقابل رستورانی توقف کنیم تا ناهار بخورد و در کمال تعجب برای بنده هم سفارش ناهار داد، بدون آنکه بداند ناهار خورده ام یا نه. همان اتفاق سبب شد به فکر فرو بروم که برای انجام کار خیر حتما نیاز نیست کار بزرگی انجام دهم؛ با یک نان بربری هم می شود کار خیر کرد و جرقه تاسیس خیریه از همان لحظه در ذهنم زده شد.
اصغر امیدوار خرم دیگر راننده تاکسی حاضر در برنامه که سابقه 30 سال معلمی در ورزش، بازیگری و مغازه کفش فروشی دارد و رانندگی تاکسی چهارمین شغل اوست، گفت: اصل خدمت به مردم است و فرقی نمی کند این خدمت در کدام لباس و کسوت انجام شود.
وی که در فیلمهای متعددی نظیر طوفان شن، آواز قو، بلندی های صفر و ... ایفای نقش کرده است به ذکر خاطراتی از پیدا کردن گوشی همراه در ماشینش گفت و اینکه به صاحبانشان بازگردانده می شود و اینکه مسافرانی که سوار تاکسی وی می شوند حتی بچه ها او را از چهره شناسایی می کنند و خاطرات جالبی برایش رقم می زنند.
مسعود فیاضی سومین راننده تاکسی مهمان برنامه هم که علاوه بر تاکسی رانی کوهنورد است گفت: اگر مسافری سوار ماشین بشود و هزینه کرایه را نداشته باشد سعی می کنم از آینه به او نگاه نکنم تا خدای نکرده خجالت زده نشود.
وی که تاکنون 5 بار به قله دماوند صعود کرده، از مردم خواست با طبیعت آشتی کنند و به همراه خانواده به دل طبیعت بروند.
 انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha