اجرای مستمر طرح سلامت نوروزی در سیرجان

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی شهرستان سیرجان از پلمب چندین واحد صنفی متخلف و جمع آوری بیش از ۳۰۰ کیلو مواد غذایی فاسد در جریان اجرای طرح سلامت نوروزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر موقری گفت: در طرح سلامت نوروزی و طی ۹۳۴ بازدید کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط از فعالیت های مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی شهرستان از ۲۵ اسفند ١۴٠٠ تا ۴ فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۵ واحد صنفی به علت عدم رعایت مقررات بهداشتی پلمب و ۳۷۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و جمع آوری شد.

وی ادامه داد: در همین راستا ۷ مورد پرونده تخلف از مقررات بهداشتی به دادگاه نیز ارجاع شده است. همچنین ۱۵۵ مورد کُلر سنجی آب شرب شهرستان و ۳۸۸ مورد سنجش عوامل محیطی تأثیرگذار بر ایمنی مواد غذایی با تجهیزات پرتابل توسط بازرسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی شهرستان سیرجان تأکید کرد: بازرسان این معاونت به خاطر سلامت مردم به طور محسوس و نا محسوس کلیه مراکز عرضه مواد غذایی را زیر نظر داشته و هرگونه تخلفی که از سوی مردم نیز گزارش  شود با جدّیت بررسی می کنند.

دکتر موقری در پایان صحبت هایش تاکید کرد: چنانچه همشهریان محترم هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، بین راهی و پمپ بنزین ها، مراکز بهداشتی و درمانی، مطب ها، ‌ پارک ها و مراکز تفریحی، اماکن ورزشی، ‌کارگاه ها، کارخانجات و موضوعات مرتبط با دفع غیر اصولی فاضلاب و زباله و همچنین بهداشت آب مشاهده کردند با تلفن ثابت به شماره ۱۹۰ گزارش کنند.

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha